signaal draadloos internet slecht of valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo,

Mijn ouders hebben sinds afgelopen vrijdag een alles-in-1-pakket van ziggo gekregen en is geinstalleerd door een monteur. alles is geinstalleerd via de laptop. Nou wou mijn vader achter zijn pc op de bovenverdieping op internet, dus wachtwoord ingevoerd, alleen is de signaalsterkte laag tot zeer laag of het valt weg, dat ie de verbinding niet meer ziet. Ze hebben nu een Cisco epc3925 kastje gekregen. hiervoor hadden ze een modem/router ineen van het merk Belkin, en hierbij werkte het internet altijd wel prima op de pc boven. In de pc boven zit een Belkin draadloze netwerkkaart.(belkin wireless G PCI adapter)

Zelf heb ik ook dit cisco kastje en boven een pc met een belkin draadloze netwerkkaart erin, maar bij mij werkt alles verder prima.

Wie weet wat ik hier nog aan kan verderanderen zodat dit wel allemaal prima gaat werken? alvast bedankt!
 
Veel mensen hebben een slechte ervaring met Ziggo's internet. Hoewel mijn moeder ook een alles in 1 pakket heeft, bevalt me het internet wel. Bij mij is het aardig snel en ik heb ook nog nooit problemen gehad met ons systeem. Behalve dat hij (echt heel enkels) eventjes sloom was of ook eventjes wegviel. Maar dat is normaal, elk internet heeft altijd wel eens problemen.

Zelf zou ik proberen wat windows hulp eigenlijk ook wel vertelt als je slechte connectie hebt: de router/moden herstarten door op een knopje te drukken of gewoon 10 seconden de stekker eruit te halen. Dit werkte meestal bij mij, maar als je meer problemen hebt dan denk ik dat je gewoon bij Ziggo moet vragen of problemen melden. En als ze niks kunnen (te lui) dan kun je ook nog proberen op bij een computer reparateur te gaan.
 
als je ouders alleen wireless G toestellen gebruiken (dus tot 54Mbps) zou ik in de Cisco de volgende wijzigingen doorvoeren:
op het tabblad draadloos - algemene instellingen,
als netwerk modus "alleen G" en niet "gemengd" wat de standaard instelling is.
standaard kanaal - ipv "Auto" kies daar een kanaal tussen 1 en 13. Je kan best het tooltje inSSIDer gebruiken om te kijken welke kanalen de buren gebruiken en daar minstens 3 kanalen vanaf blijven (5 is beter). Zit er bv. in de buurt een draadloos netwerk op kanaal 6, zet dat van je ouders dan op 1 of 2, of 10 of 11.
op het tabblad draadloos - beveiliging
als draadloze beveiligings modus WPA2-Personal (hiervoor is als operating systeem minimaal XP met SP2 of SP3 vereist, als ik me niet vergis
versleuteling AES.

Ik garandeer niet dat het probleem hiermee zal verholpen zijn. Een draadloze verbinding heeft nu éénmaal last, van muren, plafonds, microgolfovens, babyfoons en andere draadloze netwerken.
 
Indien je nog een wifi router hebt, zet die Cisco in bridge mode bij administration, die wifi erin is vaak prut en de router erin kan ook vaak uitvallen, de modem werkt wel goed.
Ze worden ook door UPC gebruikt en er is veel ellende mee.
Je kunt ook die Belkin modem/router proberen, weet alleen niet of de auto provisioning die pruimt maar proberen kan altijd, moet het wel een kabelmodem zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan