Signaal draadloos netwerk plotseling erg zwak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rhye
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhye

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Hallo,

Ik heb een vraagje m.b.t. tot het signaal van mijn draadloos netwerk:
Sinds een half jaar gebruik ik het ZyXEL P-2602HW modem/router. Tot vorige week ging dit prima en had ik op de begane grond altijd en overal een uitstekende verbinding, zowel voor m'n 2 laptops, Wii als smartphone. Maar nu blijkt de sterkte van de verbinding ineens schrikbarend teruggelopen. Alleen als ik naast het moden sta is de verbinding nog uitstekend maar met ieder stap die ik zet zie ik de kracht van het signaal teruglopen. Vanuit de woonkamer lukt het slechts 1 van de laptops nog sporadisch verbinding te maken. Ik heb inmiddels de gebruikte kanalen in de buurt al gecheckt en gebruik nu het minst gebruikte kanaal (waar ik tot vorige week nog 1 van de meest gebruikte kanalen gebruikte :o ). Ik kan niet anders concluderen dan dat het signaal van het modem ineens stukken zwakker is dan voorheen. Heeft iemand hier misschien meer ervaring mee of een verklaring voor? Oh ja, het modem staat in de meterkast, waar de luchtvochtigheid wel redelijk hoog is, misschien dat dit er verband mee kan houden? Alvast bedankt.

Vaak wijst dit op een antenne probleem.
Dit is hardware matig en zal alleen met vervangen van het modem opgelost kunnen worden.
Je hebt al goed gehandeld door een zo vrij mogelijk kanaal op te zoeken maar dat werkt duidelijk niet. Is het een eigen moden of van je provider? In het laatste geval zal ik kijken of je modem vervangen kan worden.

Bedankt voor je reactie Terrarabo.

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik bedacht me ineens dat de problemen begonnen toen m´n nieuwe buren in het huis naast ons gingen wonen. Mijn modem staat in de meterkast en als dat bij hen ook het geval is zullen de modems hemelsbreed niet verder dan 1,5 mtr. van elkaar af staan. In de buurt van het kanaal dat ik gekozen had zat maar 1 ander netwerk. Lekker rustig dacht ik. Blijkt dat nu net het netwerk van die bewuste buren te zijn en blijkbaar verdringt hun signaal het mijne. Inmiddels zit ik weer op het kanaal waar de hele buurt zich op (of omheen) bevind, maar zijn mijn problemen over en heb ik weer de vertrouwde snelle draadloze verbinding die ik altijd had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan