Signaal router verlengen of nieuwe router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareleendenpoot

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Hallo,

ik heb het volgende probleem op dit moment. Ik ben in het bezit van een simpele wireless G-router van belkin, in principe een prima apparaat maar het bereik valt een beetje tegen. Als ik in de woonkamer zit (~10 meter en 2 muren verder) is het bereik al niet geweldig meer met mijn Acer Aspire 5100.

Nu is het zo dat ik mijn router beneden heb staan en ik op de eerste etage weinig tot geen bereik heb. Ik wil graag op de eerste etage mijn Wii op het draadloze netwerk hebben. Ook is de bedoeling dat ik een PC op mijn kamer zet waarmee ik goed bereik wil hebben.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, technisch is het niet mogelijk of zééééér lastig om een kabel naar boven te leggen dus het moet draadloos zijn. Het belangrijkste is dat ik vooral goed bereik heb en het bereik moet vooral stabiel zijn een onstabiele verbinding is een flink probleem voor mij.

Wie-o-wie heeft de oplossing voor me, het budget maak in principe niet veel uit zolang het maar goed en stabiel is.

Alvaste bedankt voor de bijdrages!! :thumb:

Laatst bewerkt:
tja, als je geen mogelijkheid hebt om een Acces Point achtig iets in te stellen (hier heb je een directe bekabelde verbinding met je router voor nodig) dan wordt het moeilijk, je hebt die nieuwe N-draft routers, ze zijn wel prijzig, maar die schijnen een zeer goed bereik te hebben.

Je hebt ook antenne verlengers, dit zijn langere antennes die je op je router kan draaien, maar die zijn erg duur tegenover een zeer minieme winst aan bereik.

Dus je hebt helaas niet erg veel opties ben ik bang.

Oké ik heb net even de bouwtekening van ons huis erbij gehad. De afstand van mijn router tot mijn Wii is ~16 meter, de afstand naar mijn computer zal ongeveer 10 meter zijn. In beide gevallen zitten er wel 3 muren en een plafond tussen.
Is deze afstand te halen met een goede router? Het bereik moet wel goed en constant zijn of heeft iemand nog betere oplossingen?!

De commenter hierboven heeft het over n-routers, ik heb even op kieskeurig gezocht, is een onderstaande router misschien iets of zijn er wel betere te vinden?

http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/d-link/draadloze_n_gigabit-router/179365/

de router ziet er opzich aardig uit, maar je moet wel bedenken dat je niet veel aan die N draft zult hebben zolang jou wii, ps3 en pc (en eventuele nog komende laptops) geen N-protocol ondersteunen, dan zul je op de snelheid van 54MBPS blijven hangen wat in de praktijk naar de 30MBPS afzakt.

Dus bedenk even goed wat je wilt, als je nog ergens een oude router hebt liggen kan je 2 van die lichtnet netwerk pluggen kopen, en boven je oude router als acces point instellen, dan heb je voor veel minder geld draadloos netwerk in je hele huis. (dit heb ik ook gedaan met mijn oude router, langleve netwerk bereik van begane grond tot zolder)

Ah oké nu begint het interessant te worden. Ik heb op dit moment al een router beneden staan bij m'n vaste pc. Dus ik heb al een draadloos netwerk thuis maar wat te zwak.
Is het ook mogelijk om meerdere routers in je huis te plaatsen? In dit geval dus 1 beneden en 1 boven. Dat zou helemaal ideaal zijn dan heb ik overal goed draadloos internet.
Of is het makkelijk om bijv. beneden vast internet te hebben die naar boven te doen met die plug en daar een goede router plaatsen??

ik zal even een poging tot beschrijving van wat ik heb doen.

Ik heb beneden een sitecom MIMO XR router (pre-n router) staan. Hij heeft 3 antennes bla bla bla en zou in het hele huis een signaal hebben. Helaas dus niet, want mijn router staat voor beneden en mijn kamer is boven en achter zeg maar wat ongeveer hemels breed 20m is + veel muren plafonds en metaal etc.

Ik heb wel bedraad internet door het hele huis, maar een laptop met draad is nogal onhandig.

Dus ik heb een oude sweex router op mijn kamer met een kabeltje verbonden met mijn sitecom router, mijn sweex router als AP (acces point) ingesteld, en hopla, draadloos internet in het hele huis omdat ik via mijn AP draadloos verbonden ben, en die het signaal doorstuurt naar de sitecom router.

Dit had 2 voordelen: 1. ik had op mijn kamer 3 lan poorten ipv 1 (de router behoudt zijn switch functie)
2. een oude router gebruiken kost geen geld, waarbij een AP erg duur is.

het enige voordeel van een AP tegenover een oude router is dat een AP makkelijker is in te stellen ;)

ik had dit al in een eerdere post genoemd, ik kreeg altijd te horen dat dit maar een minimale bereik winst met zich mee brengt, verder zelf geen ervaring mee.

Je wilt een stabiel signaal, wat erg belangrijk is voor je.
Het enigste wat ik je kan aanraden is een vaste verbinding.
Zelf heb ik ook zo'n 30 meter kabel liggen met 2 hubs.
Beneden heb ik een router van sitecom 300N, type weet ik effe niet, met drie antennes.
Signaal is erg goed, zelfs op zolder heb ik nog signaal.
Maar natuurlijk is het signaal een stuk minder.
Dus alleen voor het internetten is het goed genoeg.
Heb je geen cv leidingen lopen door huis.
Hier kan je makkelijk een utp kabel langs leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan