Signaal valt steeds paar seconden weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerinkt

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
beste allemaal,

wij hebben een router: Sitecom Wireless 300N.
deze hebben we nu een half jaar, geen problemen mee gehad, eens in de zoveel tijd wel even resetten, maar dan deed ie het ook weer.

Maar nu valt ons internet steeds weg. dit gebeurd steeds op willekeurige tijden, meestal eens in de zoveel minuten. dit is erg storend als je bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen bent of een filmpje op Youtube kijkt.

ik heb gekeken naar het aantal verbindingen in de buurt. de afgelopen tijd zijn er wel wat nieuwe netwerken bij gekomen, ik tel er 13 op het moment.

Is het zo dat die andere netwerken ons netwerk steeds wegduwen? wij zitten volgens mij op channel 11.

alvastbedankt!:)

valt steeds weg

check ff of je pc een goede ipdres door krijgt.
check ff welke draadloze verbinding van jou is en of je niet op de verkeerde draadlozenet probeer contact temaken.

draadloos

wanneer je achter bent welke netwerkverbinding van jou is direct beveiligen

Is er wel een beveiliging op jouw netwerk?
Het kan ook zo zijn dat iemand anders al jouw bandtwith wegzuigt. (Ookal word het dan alleen maar trager..)

En wat ik altijd nummer 1 vind, heb je hem al wel eens ge-reboot?

Uitdoen, 10 zeconden wachtern, en dan weer aan. Soms doet dat wonderen!

ja ons netwerk is WEP beveiligd, dit heb ik zelf meteen ingesteld toen we hem aansloten.

draadloos

Ok ff de modem rebooten, ook alle pc uitzetten en opnieuw opstarten.

ja ik heb het knopje van de router zovaak 10 seconden ingedrukt gehouden. het maakt geen verschil uit.
en alle computers zijn meestal wel uit ;)
ik denk toch dat ons signaal word verstoten door de andere signalen in de buurt.

draadloos

Zo hutje mutje is de wereld volgens mij nog niet.
Er zijn nog steeds dingen die je kunt doen.
1 soms is een keer extra rebooten niet verkeerd.
2 Ipadres configureren
3 Met je provider bellen en samen met hun de instellingen van jou aansluiting/modem na lopen.
Keep de hoop a life:D;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan