Signaal van de buren bij draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
5 feb 2001
Hallo,

Ik heb 4 computers met een gedeelde internet (kabel UPC) via een router van Sitecom WL-114 (kit 517 met bijbehorende adaptors). Eén computer is bekabeld en drie zijn draadloos. Het signaal is beveiligd d.m.v. WEP-versleuteling. Werkt prima op één lastig punt na.

De draadloos werkende computers pikken een signaal op van de buren. Niet erg zolang het niet storend is. Nu blijkt echter dat het totale signaal dat kan worden opgenomen te worden verdeeld over beide signalen, namelijk die van mijzelf en die van de buren. Nu staat één computer wat ongelukkig en heeft een signaal van 70%, verdeeld over bijvoorbeeld 40% van mezelf en 30% van de buren. De computer werkt alleen op het eigen signaal (naar ik aanneem) en verliest daarmee regelmatig de internetverbinding, omdat deze te zwak is.
Ik kan het eigen signaal aanklikken en rescannen, daarmee komt het op 70%. Om een of andere reden blijkt dit geen stand te houden. Het buursignaal komt terug en stoort opnieuw.

Wie kent dit probleem en wat doe ik eraan? Kan het signaal van de buren worden tegengehouden?

Alvast bedankt,
Rob

Verander eens van kanaal, dat wil nog wel eens helpen.

Nee hoor, gewoon een andere proberen, maakt weinig uit welk kanaal.

Het helpt wel maar, maar op andere kanalen komen weer signalen door van andere buren. Ik zoek een kanaal waar alleen ik op zit, maar dit zal tijdelijk zijn.
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan