Signaal versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb televisie telefoon en internet van Tele2. Alles komt uit de modem. De modem staat best ver van het binnenkomst punt omdat de indeling van mijn huis zo is. De telefoonkabel die tussen het binnenkomstpunt en de modem zit is erg lang (ik geloof 10 meter) terwijl hij geloof ik maar twee meter mag zijn. De verbinding valt dan ook constant weg en de televisie doet het ook niet denderend.
Alles na de modem zit wel met korte kabels verbonden.
Bestaat er zoiets als een signaal versterker voor een telefoonlijn? Voor de coax ken ik hem wel, maar voor de telefoonlijn heb ik hem nog nooit gezien. Het is dus geen ethernetkabel maar zo'n dunne.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want anders moet ik weer vloerplanken eruit gaan halen :(

Alvast bedankt!

Groetjes

Hallo

Ik denk dat het zeker het probleem is maximaal 2 meter mag je kabel zijn dan is 10 meter wel heel veel ja, dus ik ben bang dat je er toch voor moet gaan zorgen je telefoon dichter bij je modem te plaatsen wat ik bij iemand anders ook wel eens gedaan hebt is een draadloze telefoon gewoon bij de modem gezet zodat het probleem wel opgelost was. Dus ik weet niet of je een vaste telefoon hebt? Anders zou je zoiets nog kunnen proberen.

Ik merk nu dat het misschien toch niet ligt aan het feit dat de kabel 10 meter is. Als ik namelijk mijn laptop met de modem verbind via een kabel, doet de verbinding het wél gewoon goed. Het ligt dus niet aan de verbinding die naar de modem toe gaat maat aan de draadloze verbinding. Er staat altijd dat het signaal uitstekend is maar toch valt de verbinding constant uit (ongeveer elke 2 minuten, niet mee te werken dus). Als ik de laptop met de kabel verbind doet hij het gewoon prima...

Oke maakt het niet uit waar je zit dicht bij de modem of ver vandaan? dat hij om de 2 min weg valt je draadloze verbinding?
Is het je enigste laptop die je hebt die op de draadloze verbinding zit?
Probeer het eens zonder een wep/wap key dus gewoon even de sleutel verwijderen in je modem kijken of dit misschien helpt.

Als het robleem inderdaad de draadloze verbinding is zou je kunnen proberen van kanaal te veranderen. Als je op hetzelfde kanaal zit als de buren kan dat problemen opleveren.

Het maakt inderdaad niet uit waar ik zit. Het is de enige laptop die erop zit ja dus heb geen vergelijking. Zit er nu 1 meter vandaan en zonder kabel valt hij alsnog de hele tijd uit. Hoe zou ik dan kanaal kunnen veranderen? Kan ik dat zelf doen?

Bedankt voor de reacties!

Het maakt inderdaad niet uit waar ik zit. Het is de enige laptop die erop zit ja dus heb geen vergelijking. Zit er nu 1 meter vandaan en zonder kabel valt hij alsnog de hele tijd uit. Hoe zou ik dan kanaal kunnen veranderen? Kan ik dat zelf doen?

Bedankt voor de reacties!
Zeker moet dat kunnen, even in de handleiding van de modem kijken, daar zou dat in moeten staan.

Misschien kan je even vertellen wat voor modem je hebt? dat we misschien ook even kunnen kijken hoe je het misschien kan veranderen!

Het is een Tele2 modem, op de achterkant staat Davolink. Ik heb het boekje niet meer omdat ik het abonnement van iemand ander heb overgenomen dus is al vrij oud.

Hm oke is beetje lastig om te vinden maar weet je hoe je in je modem moet komen ?
Daar even zoeken naar de draadloze verbindig of iets dergelijks wat in je modem staat.

Ik ben nu niet meer thuis maar ik weet wel hoe ik in mijn modem moet komen. Met dat IP adres toch in je URL balk intoetsen? Dan kan ik wel in dat menu komen van de modem ja. Moet ik het daar ergens in kunnen vinden?

Ik heb gevonden dat ik het channel kan veranderen. Kan ik hem op elk gewenst channel proberen of zijn er een paar waar ik uit moet kiezen?

Ik heb gevonden dat ik het channel kan veranderen. Kan ik hem op elk gewenst channel proberen of zijn er een paar waar ik uit moet kiezen?
Kijk in het netwerkbeheer scherm van windows welke kanalen er al in gebruik zijn bij jou in de buurt, kies vervolgens een kanaal dat nog niet in gebruik is, in elk geval niet dichtbij. Welk kanaal dat is maakt verder niets uit.

Ik weet niet waar dit netwerk beheer schema staat, sorry. Kan je mij dat ook vertellen?

Ik heb geen idee welke versie van windows je gebruikt dus nee. Maar het is het scherm waar je met je ook met je eigen netwerk verbindt. Daar zou je ook de lijst moeten zien met netwerken bij jou in de buurt. Als ik het met goed herinner kan windows daar ook het kanaal bij laten zien.

Let wel, dit hele idee is maar een gok, ik kan niet bij jou in de computer kijken dus het zou even goed iets anders kunnen zijn.

Ik gebruik Windows XP home met SP2. In het configuratiescherm zit een optie van netwerkverbindingen en daar staat niets bij. Ik kan wel de draadloze netwerk verbinding aanklikken en daar bij de eigenschappen maar ik weet niet of het daar bij zit en ik ben bank om het nog erger te maken. Ik zie in ieder geval nergens zoiets staan. Des noods probeer ik gewoon de verschillende channels over de komende dagen en kijk welke het het beste doet. Kan toch ook?

hmpf, ik zie net dat ik je heb lopen misleiden. Ik had in geen tijden naar het netwerkbeheer van WIndows gekeken en verkeerde in de veronderstelling dat daar de kanelen te zien waren. Dat blijkt bij WinXP dus niet zo te zijn. De kanalen één voor één afgaan lijkt inderdaad de enige mogelijkheid.

(die lijst met netwerken kun je trouwens vinden door linksonder met de rechter muisknop op het icoontje van de draadloze verbinding te klikken en vervolgens met links of "toon beschikbare draadloze netwerken" Of iets in die trant, ik heb hier de Engelse versie en weet niet zeker hoe het vertaald is)

succes!

Dan ga ik deze inderdaad gewoon langs de komende dagen.
Dank jullie wel voor de moeite!! Ben weer erg geholpen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan