Signaal verterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Veldhoven

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Hi

Ik heb een Sitecom router geplaatst, 1 x pc aan gesloten met een kabel en 3 x laptop draadloos. Echter heb ik te weinig signaal op de eerste etage. Ik wil een grotere antenne kopen voor op de router.
Heefd iemand hier ervaring mee? of het werkelijk verbeterd? de afstand van deze spot is overigens niet zo groot ca 8 meter wel wat gipswanden ertussen. Ook las ik op het forum dat iemand een stuk koperdraad aan de standaard antenne had geknoopt met een goed resultaat? Zou dat kunnen.

Rob

Of koperdraad werkt durf ik niet te zeggen is een kwestie van proberen toch ?
Sommige hebben zelf baat bij het plaatsen van Aluminiumfolie onder de router.

Je kan ook proberen je router eens wat te verplaatsen en de antenne eens anders te richten.

Want het is wel vreemd dat je geen 8 meter kan overbruggen. Zeker met gips moet die geen probleem zijn. Mogelijk dat de plek waar je router nu staat ergens een stoorzender zit, zoals in een meterkast.

Check ook eens met http://www.netstumbler.com of er toevallig geen buurman is met een router op hetzelfde kanaal. Dit kan de boel ook storen. Zet je router dan eens op een vrij kanaal en als er geen vrij meer is op een kanaal waar de andere router niet zo sterk uitzend.

Sommige routers zoals een Asus of Linksys hebben de mogelijkheid om het signaalstekte in de intellingen van de router aan te passen. Je zou dan alleen je router moeten vervangen maar dit kan soms goedkoper.

Bij sommige routers kun je de antenne eraf halen en vervangen door een sterkere antenne om zo het bereik te vergroten. Als je dan ook nog eens je clients voorziet van sterkere antennes zou het een stuk beter mogen zijn.

Alleen denk ik qua kosten dat dit nog best prijzig kan zijn.

Het kan ook aan de clients liggen. Een router stuurt normaliter een signaal uit wat sterk genoeg is voor in huis. Voorbeeldje:

Met de laptop van m'n vriendin heb ik boven op zolder (3 verdiepingen hoger!) nog ontvangst en met mijn laptop praktisch op de 2de verdieping niet meer. (Hierboven).

Meterkast

hi

Klopt de router hangt in de meterkast. maar ik zal een en ander eens nazien.

Als je B en G aanzet in de router voorkomt dat botsingen met B apparatuur in de buurt.

Je kunt de router instellen op automatische kanaalkeuze, dan kiest die waarschijnlijk kanaal 1 omdat de meeste apparaten standaard kanaal 11 gebruiken.

Je kunt de router beter niet dicht op een wand plaatsen omdat het signaal er dan mogelijk schuin doorheen gaat, dat dempt.

En loodrecht op de antenne heb je de beste ontvangst, waar de antenne heen wijst juist de slechtste.

Vr.Gr. Egel.

Klopt

Als je B en G aanzet in de router voorkomt dat botsingen met B apparatuur in de buurt.

Je kunt de router instellen op automatische kanaalkeuze, dan kiest die waarschijnlijk kanaal 1 omdat de meeste apparaten standaard kanaal 11 gebruiken.

Je kunt de router beter niet dicht op een wand plaatsen omdat het signaal er dan mogelijk schuin doorheen gaat, dat dempt.

En loodrecht op de antenne heb je de beste ontvangst, waar de antenne heen wijst juist de slechtste.

Vr.Gr. Egel.

Klopt die staat op 1, maar ik heb weer wat stof om mee aan de gang te gaan.Wel jammer want er zit een mooie wandbeugel bij de router, als je die gebruikt hang te antenne bijna tegen de wand( de antenne staat wel mooi vertikaal) In ieder geval kan ik via het aangeboden progje bekijken welke kanalen in de buurt gebruikt worden.
Ik zie er in ieder geval meerdere.
Rob

Router en ontvangst

Goedemorgen heren

Sitecom Router 54G turbo

ik heb het progje uitgevoerd en kom geen andere routers tegen die op hetzelfde kanaal werken. een beetje bijrichten van de antenne leverte een kleine verbetering op. Op het beste moment een ontvangst van 47% maar dat blijkt nog niet sterk genoeg te ziijn om een stabiele internet verbinding te behouden. Ik heb ook nog een stuk koperdraad aan de antenne van de router gebonden maar dat levert niks op.
Dus ik denk dat ik maar een grotere antenne aan de router ga hangen

Rob

Het kan nog steeds zo zijn dan het aan de client ligt en niet aan de router.
Dit is wel belangrijk want anders ga je geld uitgeven en werkt het nog niet optimaal.

Zelf werk ik alleen met routers van edumax. DIe hebben een type met 3 antennes. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Maar kijk nog even goed naar de opmerking van Breezer. De ene ontvanger is de andere niet. Wat voor merk ontvanger heb je?

Router

Brakkeleer

Dat heb ik gedaan en begrepen, maar ik ben er niet achter hoe ik de client zou kunnen verbeteren

Rob

Hoi,

Nou het kan dus zijn dat je wireless card in je laptop niet goed genoeg is.
Wat voor merk is het? Ik had bijvoorbeeld in mijn laptop een dell wireless card zitten. Die was niet goed genoeg. Daar had ik altijd maar beperkt bereik. Nu heb ik een level one wireless card en werkt het wel goed.

Heb je in alle laptops dezelfde wirelless card?

de antenne staat wel mooi vertikaal
Dan heb je juist vertikaal de slechtste onvangst, maar dat effect is niet zo heel groot. :)

Als je SSID broadcasting uit hebt staan zou je het met aan kunnen proberen, net zo met mac-adres filtering (met uit proberen). Dat zijn alleen maar aanvullende beveiligingen, WPA is het enigste dat telt.

Heb je XP op de laptop? Vista kent soms problemen die met een flash-update van de router verholpen kunnen worden.

Onder apparaatbeheer kun je vinden welke wireless (chip) er in je laptop zit. Las net over problemen met een serie van Hp: http://core.tweakers.net/nieuws/50107/hp-geeft-wifi-problemen-schoorvoetend-toe.html

Vr.Gr. Egel.

Toevallig dat ik dit tegenkom.

Ik heb ook een Sitecom Router 54G turbo en hij geeft bij mij ook problemen.. hij ziet het signaal wel over een afstand van 10/15 meter zonder iets er tussen maar hij kan niet verbinden. Wel als je dichterbij staat.

Toch maar eens naar een ander merk kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan