Signaal zo te splitsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hoi !

Wij hebben een Samsung decoder van Ziggo voor het kijken van digitale televisie. Deze decoder heeft 2 SCART uitgangen en 1 COAX uitgang. Nu hebben wij momenteel al 1 SCART en de 1 COAX in gebruik, maar willen wij graag nog een televisie op COAX aansluiten.

Nu is mijn vraag: Kan je dit signaal via een verdeler/splitter ook splitsen? Oftewel, maakt het wat uit dat dit digitaal is??

Groeten,

Tijmen :cool:

coax splitsen voor de decoder geen probleem.

coax splitsen voor de decoder geen probleem.

Er na ook niet, heeft zelfs de voorkeur ivm een beter signaal dat de decoder dan ontvangt. Er voor verhoogt de kans op E48 errors.

Tip:
Scart en Coax signaal van de decoder eerst naar een (goede, met ingebouwde versterker) video/DVD recorder laten gaan. Van daar Scart naar de TV.
Coax split je weer in een Signaal voor je TV en één voor een tweede TV hierop kan je dan ook op het Video kanaal de gekozen digitale zender zien.
Zelf split ik het Coax signaal nog een keer, deze gaat naar de TV kaart in m'n PC, MCE kan de analoge zender uiteraard op deze manier opnemen.
Naast de standaard zenders heb ik het Video kanaal toegevoegd aan MCE, zo kan ik hier ook het gekozen digitale kanaal opnemen.:-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan