Signaalsterkte laag of internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xuino

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Hallo,

Sinds een tijdje is mijn signaalsterkte van de pc altijd laag of internet valt vaak weg. Ik heb een draadloos netwerk thuis en ik gebruik een Asus wl-167G usb om draadloos contact te maken met het internet. Dat is altijd goed gegaan en ik had uitstekende verbinding maar op de één of andere reden doet hij het dus niet meer goed.

De computer is niet verplaatst en de router ook niet. En de laptop die ik er zowat naast heb staan geeft wel uitstekende verbinding. Waar kan dat aan liggen?

Mvg,
Thom

Wellicht een ander apparaat wat storing geeft, of een draadloosnetwerk van de buren ?
Kan van alles zijn.

Wellicht een ander apparaat wat storing geeft, of een draadloosnetwerk van de buren ?
Kan van alles zijn.

Ja oke maar waarom doet mijn laptop die er dan pal naast staat, het gewoon wel en die geeft uitstekende verbinding?

Oh, de pc en laptop staan vlak bij elkaar. Dat had even verkeerd begrepen.
Dan is het inderdaad vreemd, al kan het wel zijn dat de één het signaal van de ander onderdrukt. Is het signaal van de pc ook zwak als je de notebook uitzet ?

Oh, de pc en laptop staan vlak bij elkaar. Dat had even verkeerd begrepen.
Dan is het inderdaad vreemd, al kan het wel zijn dat de één het signaal van de ander onderdrukt. Is het signaal van de pc ook zwak als je de notebook uitzet ?

ja die blijft zwak

Mijn draadloze kaartje heeft de optie om de signaalsterkte in te stellen, misschien is daar om één of andere reden wat veranderd.

Apparaatbeheer (Device manager) -> je draadlozekaartje -> eigenschappen
en dan kan ik doorklikken naar advanced (geavanceerd) -> transmit power (zendsterkte).
Is er bij jou ook zo iets te vinden ?

Mijn draadloze kaartje heeft de optie om de signaalsterkte in te stellen, misschien is daar om één of andere reden wat veranderd.

Apparaatbeheer (Device manager) -> je draadlozekaartje -> eigenschappen
en dan kan ik doorklikken naar advanced (geavanceerd) -> transmit power (zendsterkte).
Is er bij jou ook zo iets te vinden ?

waar kan ik apparaatbeheer vinden? ik zie het namelijk niet staan bij configuratiescherm

Voor XP moet je dan even het configuratiescherm op klassiek zetten, want anders weet ik het zo ook niet te vinden.

Dan zou er als ik het me goed herinner een item systeembeheer daarna computerbeheer, en daaronder staat apparaatbeheer weer. Heel goed verstopt dus. :p

Voor XP moet je dan even het configuratiescherm op klassiek zetten, want anders weet ik het zo ook niet te vinden.

Dan zou er als ik het me goed herinner een item systeembeheer daarna computerbeheer, en daaronder staat apparaatbeheer weer. Heel goed verstopt dus. :p

Ik heb hem gevonden maar dat transmit power staat niet in die lijst. misschien iets anders?

Als er drivers nodig zijn voor het stickje, zou je kunnen proberen om die opnieuw te installeren. Maar of het helpt...ik betwijfel het.
Draadloos maak je de gekste dingen mee:D vaak toch lastig om deze verschijnselen snel op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan