signaalsterkte uitstekend, maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvosje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2015
Onlangs windows 10 gedownload, maar dit beviel slecht. Vandaag weer terug naar Windows 7, maar nu heb ik geen internet meer op de laptop. De wifi geeft wel aan dat de signaalsterkte uitstekend is. AVG geeft ook foutmelding, maar deze kan ik nu niet updaten. Mogelijk dat de AVG virus scanner de boosdoener is, maar deze kan ik niet verwijderen. Geeft foutmelding: de installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Er is een onverwachte runtimefout opgetreden. Ik ben benieuwd naar wijze raad.

Is er een uitroepteken te zien bij de indicator voor signaalsterkte, die dus "uitstekend" aangeeft?

Geen uitroepteken, maar gele ster........ Klik ik hier met de linker nuis op en vervolgens de muis op de juiste draadloze netwerkverbinding dan geeft ie signaalsterkte uitstekend......

Ben je wel verbonden met het netwerk? Gele ster betekent namelijk geen verbinding, netwerken beschikbaar. Als je op je netwerk klikt, staat er dan "Verbinding maken" of "Verbinding verbreken"?

Laatst bewerkt:
Inderdaad zonder uitroepteken bij de balkjes. Er is beperkte toegang zegt ie.....

Je bent nu dus wel verbonden.

Kun je proberen om met de rechtermuisknop te klikken op de WITTE balkjes (dus rechtsonder in beeld) en dan te klikken op "Problemen oplossen"?

Heb ik al eerder geprobeerd en dan zegt het : probleem kan niet met probleemoplossing worden vastgesteld.

er is blijkbaar wel verbinding, want het geeft aan verbinding verbreken.

Laatst bewerkt:
Oké, dan wil ik even iets anders proberen.

Ga naar Start, typ "Opdrachtprompt" (zonder aanhalingstekens) en druk op ENTER. Je krijgt dan dit te zien:

Schermafdruk 2015-12-02 21.30.04.png

Typ dan "ipconfig /all" (opnieuw zonder aanhalingstekens) en druk opnieuw op ENTER. Je krijgt dan iets vergelijkbaars als dit te zien:

Schermafdruk 2015-12-02 21.31.27.png

Kun je laten zien wat jij te zien krijgt?

Laatst bewerkt:
Ik heb bovenstaande uitgevoerd, maar het lukt me helaas niet om het te laten zien. Ik had een foto gemaakt met de tablet, maar op het moment dat ik de foto wilde toevoegen werd ik telkens meer uitgelogd......

er staat wel
ip routering nee
wins proxy ingeschakeld nee
medium status medium ontkoppeld

hopelijk zegt dit al iets?

Waarschijnlijk kijk je nu bij een "virtuele" draadloze netwerkadapter...

Kun je onder de tekst "Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding x" wel gegevens zien? Getallen in de vorm x.x.x.x (vier getallen tussen 0 en 255 met punten ertussen)?

P.S.: Als het niet lukt een foto toe te voegen via deze website, kun je deze ook plaatsen op een andere website, zoals http://nl.tinypic.com/.

Ik ben op zoek naar wat hieronder bij jou staat:

Bekijk bijlage 252527

Laatst bewerkt door een moderator:
Even terug naar de basis voordat we allerlei lastige zaken gaan uitzoeken. Update eerste de drivers eens. Dit kan handmatig maar makkelijker met Driverbooster. Ben je in één keer bij.
Kom zoveel problemen die soortgelijk zijn en in 9 van de 10 gevallen is het opgelost. Zo ook bij mijzelf.

20151202_214026.jpg

hopelijk is dit de info van de opdrachtprompt.

Ik zie niets over een draadloze LAN adapter.

Ook hebik geen idee hoe ik een evt. Driversbooster zou moeten uitvoeren.....

Hmm, hoe kan ik downloaden als ik geen internet heb........ ?
Helaas, zo simpel is het leven dus niet.

Helaas deed een draadje de trick ook niet. Vandaag naar de professional gebracht en hij heeft het probleem opgelost :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan