signaalsterkte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel112

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Ik heb sins kort een netgear router (DG834GT/GT) met 2 pc angesloten met kabel en een laptop draadloos. Als ik vlak bij de router sta heb ik 99% ontvangst maar wanneer ik mij met internet verbind verspringt het naar 60%. Het werkt perfect, alleen wanneer ik angeveer 15 meter van de router af sta en een verdieping lager krijg ik geen ontvangst meer. Is dit normaal en wat kan ik hier aan doen zodat ik wat verder ook ontvangst heb?

Ps als het type netwerkkaart in mijn laptop van belang speelt laat het dan even weten, ik heb de laptop morgen weer hier.

Hangt de router in de meterkast ?
of staat deze vlak bij een apparaat wat straling kan veroorzaken??

Nee, ik heb dit ook al op internet gelezen en heb daarom de router helemaal vrij gezet, ik heb hem ook al op een ander channel gezet in de plaats van channel 11, maar niks helpt. Hoe ver is gemiddeld haalbaar voor een router om een goed signaal op te vangen?

Een gemiddelde is moeilijk te noemen. Dit hangt af van de router, de ontvanger (laptop), de (bouw van de) woning en aanwezige apparatuur bij je thuis. Met de standaard antenne op mijn router kom ik dus niet naar de zolder, ik haalde ongeveer 20 meter rondom mijn router en 1 verdieping omhoog. Ik heb al sinds een aantal jaren een biquad aangesloten en nu heb ik op de zolder "volle bak" ontvangst en kan ik zelfs binnen bij de overburen nog verbinding maken. En dat zelfs met een pda met wifi.

Zoals je op deze afbeelding kunt zien heb je een router die niet (of niet heel erg) geschikt is voor grotere woningen. Dat betekent vooral dat het signaal niet zo krachtig is als bij zijn grotere broertjes. Aangezien je het hebt over meerdere verdiepingen, zou het zo kunnen zijn dat er in je vloer bijvoorbeeld gewapend beton zit (of iets anders gewapends of in ieder geval iets in die richting) wat stoort op je signaal. Ga eens wanneer je precies je verbinding kwijtraakt: als je achter een deur gaat zitten of wanneer je halverwege op de trap bent?

Oplossingen zouden dan kunnen zijn om datgene wat stoort op de modem/router te verplaatsen of je modem/router te ruilen voor een sterker exemplaar.

Volgens mij is het niet specifiek een deur ofzo. Het is gewoon als je voorbij een bepaalde afstand gaat, maakt niet uit achter een deur of niet en ik weet niet of er een bewapening tussen de verdiepingen zit, maar op dezelfde verdieping vezwakt het signaal al sterk dus.... Kan je het signaal van deze router niet op een of andere manier versterken?

Ja hoor, een sterkere antenne aan je router, mits die afschroefbaar is. Vraag maar eens bij je PC-boer.
Heb wel eens gehoord dat aluminiumfolie onder je router ook al zou helpen :cool:

Laatst bewerkt:
Ja de antenne is inderdaad afschoefbaar, maar of dit nu egt een heel groot verschil kan maken weet ik niet. De truuk van aluminiumfolie heb ik ook al eens gelzenen maar help bij mij niets.

Heb je de biquad van erbicom al eens aangeklikt.

Heb je de biquad van erbicom al eens aangeklikt.

Ja dat heb ik. Kan je zo'n ding zelf maken of moet je het kopen? En hoe werkt het? Is dit een goeie site er voor?

En hoe komt het wanneer ik mij verbind met internet de signaalsterkte van 99% naar 60% daalt?

De site is inderdaad goed, volgens die beschrijving heb ik de biquad ook gemaakt. Je kunt de biquad ook kopen bij een sponsor van www.wirelessnederland.nl, compleet met een pigtail (aansluitkabel) specifiek voor jouw merk/type router.
Dat je signaalsterkte daalt vind ik vreemd. Ik kan daar geen verklaring voor geven.

Laatst bewerkt:
Ja de antenne is inderdaad afschoefbaar, maar of dit nu egt een heel groot verschil kan maken weet ik niet. De truuk van aluminiumfolie heb ik ook al eens gelzenen maar help bij mij niets.
Dat licht weer aan de dBI van de antenne ik wer ook niet wat het is maar hoe meer dBI hoe beter berijk.!
Dus zou je in prencirpe een nieuwe antenne kunnen kopen.!
Met meer dBI!

Ik heb een sitecom router voor 24.95 gekocht(De goedkoopste die er was) en die werkt gwoon prima, zelfs achter in mn tuin. (Wel met nieuwe laptop)

Ik denk dat het gwoon aan je Laptop ligt.

Net even de heldesk van netgear gebeld en die zeggen dat het aan mijn netwerkaart (Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection) ligt. Zo te horen kende hij ook het probleem. Ik moet de QoS-pakketplanner uitschakelen nu is mijn vraag hoe doe ik dit?

QoS betekend: Quality of Service

Dat is een service die je hebt toegevoegd of standaard op je pc staat.

Ik denk dat je het volgende moet doen:

1. Open Netwerkverbindingen.

2. Klik op een verbinding en klik in het menu Bestand op Eigenschappen.

3. Hier zou nu iets over QoS moeten staan

Als je dit niet ziet doe je stap 1 & 2 opnieuw.

Dan ga je naar instaleren --> Service --> Verwijderen/Aanpassen --> QoS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan