signaalsterkte?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja helaas heeft weer geen nut. Ik denk tog maar dat ik een biquad ga maken. Laat het wel weten of het gelukt is.
 
Na wat onderzoek blijkt dat een biquad een richtantenne is en dus blijkbaar geen goede oplossing is, maar ik weet het zelf niet zeker vermits het bij erbicom wel een oplossing was.
 
Een repeater is natuurlijk een goede oplossing. Maar ik hou van knutselen en heb dus de biquad gemaakt. Nu valt het wel mee met de richtingsgevoeligheid hoor. Ondanks het feit dat de antenne schuin omhoog gericht staat, heb ik in het hele huis, in mijn achtertuin en zelfs bij de overburen een goede ontvangst. Ook mijn direkte buurman surft vrolijk mee met z'n pda met wifi. Het signaal refelecteert natuurlijk tegen van alles en nog wat aan, dus het is niet zo dat het signaal als een lichtbundel alleen maar recht omhoog gaat. Maar het belangrijkste voor mij is dat ik op zolder een goede, stabiele ontvangst heb, dat lukt dus prima!
Nu is elke natuurlijk situatie weer anders, hoe een biquad bij jou thuis zou werken kan ik vanaf hier niet inschatten.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga denk ik tog eerst maar eens proberen een biquad in elkaar te knutselen. Ik vind het het proberen waart. Als dat niet werkt zal ik verder kijken voor een sterkere antenne of een repeater zoals voorgesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan