Signaalsterkte

• Onderwerp starter Onderwerp starter JRV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JRV

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo,

Hoe kan ik een sterker signaal krijgen als ik op een lastige plek in huis zit? Dit tegen geringe kosten natuurlijk. Niet overal in huis is de ontvangst even goed.

Alvast bedankt

Hangt er vanaf wat voor een router je hebt.
Linksys heeft bijvoorbeeld antenne versterkertjes op de markt die dat erg goed kunnen.

Bij veel router kan je third party software flashen, zodat je de transmit Power kan verhogen.
Hierdoor word het ontvangst beter.
(Let wel op dat alles versterkt, dus ook de ruis)

Maar voor ik hier verder over ga uitwijden, geef eerst aan welk merk en type router je hebt.

Hallo Patrick,

Het probleem is wat lastiger. Ik ben overgestapt van Orange naar Tele2. Orange is al uit de lucht en Tele2 kan niet op tijd leveren. Omdat een maand zonder internet niet echt te doen is ben ik gaan kijken of er ergens een onbeveiligd netwerk te vinden is. Ik heb inderdaad een signaal op kunnen vangen, met behulp van een Sitecom Wireless LAN Adapter. Dit signaal is echter erg zwak en nauwelijks te ontvangen op de plek waar normaal mijn PC staat.
Ik heb ergens gezien bij het zoeken naar netwerken dat het signaal van een Belkin apparaat komt, ik heb echter geen idee bij wie het vandaan komt. Kan ik mbv een antennetje ofzo het signaal beter opvangen??

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gebruik maken van andermans open netwerk is strafbaar.

vollgens mij is het niet strafbaar en dan moeten ze hem maar beveiligen

Beun,

Daar zit je dus compleet fout.
Net zoiets als iemand de deur van de auto niet op slot doet..
Dan heb je het recht nog niet om er in te gaan zitten en er mee rond te gaan rijden.
Als je dan tegen de politie zegt.. "had hij hem maar op slot moeten zetten" zal je voor geen meter helpen.

Dat is dus met een draadloos netwerk net zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan