• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Signalering dubbelregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
242
Maandelijks wordt er een verzameloverzicht van allerlei verschillende lokaties gegenereerd van aan/afwezigheid per dag, met per cel de verdeling in dagdelen.
Graag zou ik dubbelregistratie inzichtelijk willen maken.
In bijgevoegd bestand denk ik probleem inzichtelijk gemaakt te hebben.
 

Bijlagen

  • Signalering dubbelregistratie.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 37
Snap de invullingen niet goed, vergelijken DD met /D maar zie overal xx'en staan om te vergelijken.

Heb een opzetje gemaakt voor een code waarin je de vergelijkingen/onjuiste invullingen kunt aangeven:

Code:
Sub cobbe()
Range("H14:AL100").Interior.ColorIndex = xlNone
For naam = 14 To 100 Step 2
   For Each cl In Range("H" & naam & ":AL" & naam)
      If cl = "DD" And cl.Offset(1) <> "" Then cl.Offset(1).Interior.ColorIndex = 3
      If cl = "D/" And cl.Offset(1) = "x/" Or cl.Offset(1) = "xx" Then cl.Offset(1).Interior.ColorIndex = 3
      If cl = "/D" And cl.Offset(1) = "/x" Or cl.Offset(1) = "xx" Then cl.Offset(1).Interior.ColorIndex = 3
   Next
Next
End Sub

Die If-regels kan je aanvullen met alle mogelijkheden die er zijn.
 
@ Cobbe

Dank je wel voor snelle reactie; ik kwam net uit overleg en zag je bericht staan.

Uit je reactie bleek dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn vraagstelling en bovendien verwees naar oneven regels.
Dat laatste is door het invoegen van een regel versprongen naar even regels...:eek:
Mijn excuses daarvoor !

In het bestand staan verschillende personen al dan niet gekoppeld aan verschillende locaties; regel 18 en 19 zijn vooraf ingeplande aan/afwezigheid (in regel 18 D = dagdeel aanwezig, DD is hele dag aanwezig, X in regel 19 is dagdeel afwezig XX hele dag afwezig)

Wat ik graag inzichtelijk zou willen hebben is doorgaand op dit voorbeeld dat de registratie van aanwezigheid bij dezelfde naam op diverse locaties op de zelfde dag inzichtelijk wordt gemaakt.

H18 en H20 bijv zijn gelijk maar ook als H20 "/D" was geweest mag een signaal komen, immers op een lokatie een hele dag zijn kan niet samen met een halve dag elders.

Daar waar persoon op nog meer lokaties ingezet wordt moet de vergelijking over al die lokaties gemaakt worden.
 
Cobbe,

Is dat omdat mijn vraagstelling onduidelijk is, of omdat je de oplossing niet ziet ?
Hoe dan ook dank voor je geboden hulp !

Ik heb zelf nog een workaround voor ogen doch ook daar hoort een macro bij (niet mijn ding..:eek:)

Mocht ik verder geen reactie meer krijgen, zal ik deze werkwijze met workaround proberen te beschrijven.
 
Ik heb een poging gedaan met voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • Signalering dubbelregistratie.xlsx
    23,7 KB · Weergaven: 25
Dank je wel voor de inspanning en het meedenken, Rebmog, doch dat is niet wat ik zoek.
Gezien jouw reactie en die van Cobbe heb ik een nieuwe bijlage toegevoegd met een nieuwe uitleg.
Naar ik hoop is de vraagstelling nu iets duidelijker en kan een van jullie of nog iemand anders op het forum me verder helpen hiermee.
 

Bijlagen

  • Controle dubbelregistratie nieuwe uitleg.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 20
Ik heb de formule voor de voorwaardelijke aanpak aangepast. Zo beter?
 

Bijlagen

  • Controle dubbelregistratie nieuwe uitleg.xlsx
    24,7 KB · Weergaven: 25
Rebmog,

Geweldig ! Formule voorwaardelijke opmaak maakt precies dat inzichtelijk wat ik graag wilde zien.
Ontzettend bedankt voor deze oplossing !
Zodra ik kan, duik ik nog eens in formule hoe je het hebt aangepakt.

groet,

Radar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan