Silvercrest diascanner installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulGJ

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Hallo allemaal,

Ik heb bij Liddl hun Silvercrest diascanner aangeschaft, maar heb problemen met de software.

Scanner software: Arcsoft

Met de bijgeleverde CD heb ik het programma geïnstalleerd, echter als ik het programma wil starten dan gebeurt er niets, het programma reageert niet.
Vervolgens heb ik de firewall uitgeschakeld en ook de virusscanner, het programma verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Zonder succes!

Arcsoft heb ik voor dit probleem een e-mail gestuurd, maar zij kunnen niets voor mij doen omdat Lidl hiervoor geen contract met hen heeft afgesloten.
Lidl heeft tot nu toe nog niet op mijn e-mail geantwoord.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite,
met vriendelijke groet
Paul

Ik lees rond dat SilverCrest ( ken die niet :( ) werkt best bij linux, maar als je die in windows gebruiken wil dat je ook langs SilverCrest bepaalden software onder de naam Cheese gebruiken moet ( ? ) ivm. fotos of zoiets te maken enz..
bovendien lees ik dat niet echt populaire software dat is enz..
===========
Wat doe jij daarme precies ??

Arcsoft is de maker van het bewerkingspakket wat er bij zit vermoed ik, dus welk programma is er bij geleverd?

:) En o jah ..natuurlijk dat ik ArcSoft kent ( maar die SilverCrest tocht niet ! ) ik zelf gebruik nog steeds naast mijn foto bewerkings programma's ook oude PhotoStudio 5 van ArcSoft !
Ook onderdel van mijn ooit ( nu niet meer ! ) oude scanner ...

Laatst bewerkt:
Welke exacte software en versie gebruik je?

De software die standaard is meegeleverd met Silvercrest Dia Scanner SND 3600 A2 is ArcSoft Media Impression2 compatible met Windows 8.

Hopelijk kunnen jullie met deze informatie iets doen.

@ROYONIX
Het staat toch écht op CD vermeld.
Jouw link verwijst naar MediaImpression 3 HD.
Ik heb ArcSoft een mail gestuurd en dit was hun antwoord:

Thanks for contacting Arcsoft Support. It is a pleasure assisting you.
We apologize for any inconvenience caused. Your version of product is customized for the device it is bundled with. Please contact the manufacturer of your device for further assistance.
ArcSoft does not provide technical support or maintenance for operating system compatibility except as requested by the manufacturer in their contract with ArcSoft. This product is a discontinued product that will no longer be upgraded, maintained or supported.

:confused: Ach nee ik heb alleen maar ArcSoft site doorgestuurd waar ik die jouw betreffende software ook niet kon vinden :(
=============
Maak ik me toch zorgen over die aller laatste twee zinnen ( in jouw text ! ) en die luid precies zo :

Citaat !

1)- ArcSoft biedt geen technische ondersteuning of onderhoud voor compatibiliteit van het besturingssysteem behalve zoals gevraagd door de fabrikant in hun contract met ArcSoft.
2)- Dit product is een beëindigde product dat zal niet langer worden bijgewerkt, onderhouden of ondersteund.

Er is nog sprake dat je met fabrikant contact zal opnemen moeten ... enz.

Laatst bewerkt:
Ja, daar maak ik mij ook zorgen om en nog meer zorgen maak ik mij omdat Lidl niet reageert.
Ik heb naar NL en naar GB een bericht gestuurd, maar nog geen uitleg ontvangen.

Ik ga maar slapen, morgen zal het misschien wél lukken. Zou het kwestie van de drivers zijn?

Groeten
Paul

Nee ik denk toch dat die niets met drivers te maken heeft :( ...eerder zal inderdaad compatibiliteit oorzaak kunnen zijn , maar jij zegt dat op CD-tje staat anders :(

@André,
Hartelijk dank voor jouw antwoord.
Het programma geeft aan, dat de installatie is voltooid, dus dan zou je kunnen denken dat dit deel in orde is.
De scanner staat niet bij de hardware in apparaatbeheer, dat is vreemd.
Bedankt voor de install tips, ik zal deze gaan bekijken.

Lidl laat het tot nu toe afweten en heeft nog niet gereageerd op mijn berichten.

Vriendelijke groet
Paul

Als je MS Access (bepaalde versies) als user installeert werken bepaalde zaken niet altijd.. doe je het R-muis als admin.. dan wel.. Blijkbaar worden bepaalden bestanden dan met de juiste rechten weg geschreven en anders niet....
Probeer die XP-compat. toch nog.. sommige programma's zijn er qua werking gevoelig voor.

Hallo André,
Dank maar weer voor jouw reactie.
Ik ga eens kijken of ik met jouw advies uit de voeten kan. Ik ben niet zo'n techneut dat ik het
allemaal in één keer begrijp, maar ik zal het proberen.

Inmiddels heeft Lidl gereageerd op mijn verzoek, gevraagd naar mijn NAW en daar bleef het (tot nu toe) bij.

Prettige avond gewenst,
met vriendelijke groet
Paul

XP-xompatibiliteit: kopieer de install bestanden naar een nieuw mapje op de pc.
Zoek de setup.exe of andere install exe op en dan rechte muis knop
eigenschappen
compatibiliteit
vinkje bij "Draai dit programma.... in..... XP SP3 of zo....."

Hallo André,
Wat fijn dat je mij dit even precies uitlegt.........bedankt!!
Morgenvroeg ga ik dit proberen (in alle rust:)

Goedemorgen,

Heb de installatie volgens instructies uitgevoerd, maar helaas ook dit werkt niet.
Het wachten is nu op een bericht van Lidl, meer zou ik niet kunnen doen denk ik.

Prettige dag gewenst, met vriendelijke groet
Paul

@André,
Het ging goed, dacht ik, kreeg bericht van de Lidl helpdesk dat ze me zouden bellen (hoera, komt toch alles goed)
Inderdaad op de afgesproken tijd werd ik gebeld.
Gesprek ging in het Engels en de zeer vriendelijke man met een Indiaas accent was moeilijk te verstaan.
Uiteindelijk ging het niet goed, want toen ik hem wilde uitleggen wat ik allemaal al had geprobeerd haakte hij af
en zei dat hij zijn instructies per e-mail zou sturen.
"Thank you and have a nice weekend"

In de e-mail stond dat ze in het verleden nog geen problemen hadden gehad met Windows8 installatie voor deze software.
Opnieuw: "Thank you and have a nice weekend"

Dan vraag ik mij af of er toch iets niet goed is met mijn systeem.
Sinds gisteren reageert OpenOffice niet meer, ook niet na herinstallatie (heb hiervoor een ander draadje opgestart)

Mijn computer scan ik dagelijks op fouten, malware etc.
Ik heb COMODO antivirus en gebruik Advanced System Care Pro van IOBIT

Dan moet het toch goed gaan denk ik......

Met vriendelijke groet
Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan wijzen op meerdere zaken:
* registerfout
* toch een virus/trojan, geen enkele scanner geeft 100% bescherming
* een fout in het RAM geheugen kan ook rare meldingen geven die lijken op andere zaken (testen vanaf CD met memtest86, overal te vinden).
*.....

Vooral dat je OOO niet meer installeren kunt is verdacht....
Kun je nog terug in herstelopties of nog beter... heb je een image van een verse installatie?
Maak ALTIJD eerst backup van data als je dat nog niet gedaan hebt...

PS: en mogelijk ook de fout met de scanner hangt hier mee samen?
Tja.. outsourcen naar India ... en dan krijg je dat.... voor een duppie op de 1e rang willen zitten....

Laatst bewerkt:
@André,

Hartelijk dank voor uw antwoord op mijn bericht.

Inmiddels denk ik toch dat er een virus is binnengeslopen, hiermee ben ik al bezig om dit op te zoeken
en dan proberen te verhelpen.
Tja, backup, daar zegt u zo iets!! Laatst het ik wel een rebootdisk gemaakt, maar......:o
Als ik alles weer in orde heb zal ik melden wat er nou precies aan de hand was.

Prettige avond gewenst, vriendelijke groet
Paul

@André,
1. De computer was van streek door een virus infectie, daarom werkte sommige programma's niet goed
2. Ik was in het ziekenhuis voor darm****** onderzoek Hoera.....op een poliep na alles OK!!!!(goede verzorging hier in FR, werd vanmorgen gebeld of ik goed geslapen had zonder pijn...
3. De scanner software draait wél op Windows8 32bits, maar niet op 64 bits. SH.. ik heb 64 bits.
daarom een mail gestuurd naar ArcSoft om te vragen of de software kan worden gedownload voor 64 bits
Hierop nog geen antwoord ontvangen.

Mocht iemand een oplossing hebben om 32 bits software toch te laten draaien op Windows 8 64 bits, dan graag!!

Met vriendelijke groet en een prettig weekend gewenst.
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan