Silverlight op Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Hallo allemaal,
Ik ga over een tijdje een nieuwe PC kopen, maar tot die tijd wil ik op mijn oude PC Windows XP vervangen voor Ubuntu 12.10, omdat ik dat gewoon fijner vind werken. Nu loop ik helaas tegen een issue aan.
Bij mij op school werken ze namelijk met Magister, wat op Silverlight draait. Echter kan ik silverlight niet draaien op Ubuntu.
Deze dingen heb ik al eens geprobeerd:
  • Ik heb Moonlight al geprobeerd. Werkt voor geen meter en ik krijg steeds de melding 'Moonlight has crashed...'
  • Ik heb geprobeerd Silverlight te installeren via Wine. Dat lukt niet fatsoenlijk, al bij de installatie loop ik tegen veel issues aan.
Heeft er iemand een goed alternatief voor Silverlight? Of word het toch gewoon een VirtualBox installatie met Windows XP en Silverlight??

Ik hoor graag jullie tips!
Groetjes, Jochem

Bedankt voor je reactie.
Ik ga er eventjes naar kijken, en als ik het heb geprobeerd, laat ik weer wat weten.

topic heropend. twee accounts met toevallig dezelfde vraag.

Laatst bewerkt:
Oké, wilde al reageren van waarom je mijn topic dichtgooit, maar hij is dus al open.
Bedankt.

Je zou eventueel kunnen kijken naar de chrome extensie Rndr, een clouddienst waarmee silverlight, flash, e.a. kunnen worden afgespeeld zonder de benodigde plugins. Meer informatie: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Rndr

Ik heb gekeken naar Rndr, maar ik kon niks bruikbaars vinden. Nog andere tips of ideeën?

Laatst bewerkt door een moderator:
Oké, wilde al reageren van waarom je mijn topic dichtgooit, maar hij is dus al open.
Bedankt.
Mijn fout, had even niet goed naar de plaatser gekeken. :o Echter wel toevallig een vrijwel identiek vraag.

Heb voor alleen Magister maar gewoon een VirtualBox draaien. Kan gewoon even neit anders. Deze gaat dus op 'opgelost'.

Mijn fout, had even niet goed naar de plaatser gekeken. :o Echter wel toevallig een vrijwel identiek vraag.
Haha, kan gebeuren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan