Silverlight probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik heb een proleem met microsoft silverlight. Op de website van RTL>XL heb je microsoft silverlight nodig om de video's te bekijken. Als je het nog niet geinstalleerd hebt krijg je een venster te zien vaqn silverlight. Als je daar op installeren drukt installeerd ie gewoon (Duhhh... :))... Maar als je dan de browser opnieuw opstart en naar die pagina gaat, laadt die de reclame wel maar dan loopt silverlight vast... Weet iemand het probleem hiervan??

Info:
Windows XP
Browser: Google Chrome
Silverlight 4

Alvast bedankt..

Ginojo

Oorzaak weet ik niet. Wel weet ik dat ik hetzelfde heb en dat het in ie8 wel werkt. Maarja ie is met versie 8 nog niet zo snel:(

jep.. oke.. maar dan heb ik een nieuw probleem.. Mijn IE explorer is naar de **** :P
Als ik IE opstart, laadt de browser niets... Hij start niet op....

Oplossing misschien: Herinstalleren? :confused:
Alvast bedankt...

Ginojo

PS. Sorry dat dit een beetje oftopic is.. Maar ik heb al zoveel verschillende topic gemaakt net... :d

oke... thnks...

ik zal het morgen proberen.. :p

Als het is gelukt zet ik topic op opgelost.... :P

Morgen pas ja.... :confused:
Ik weet het... beetje lang.. Maar ik heb nu geen beschikking over de desbetreffende computer... morgen om 12 uur ofzo pas...

Daarom... Maar bedankt voor link.. Je hoort morgen nog van me... :thumb:
(Kan je ook ff naar me andere topics kijken???:o
Topic 1
Topic 2
Is allemaal voor die pc, Weet jij ook vast wel wat voor... :P)

Ginojo

De explorerfix en silverlight

Geen idee of ik na uitvoeren van de Fix, het probleem met Silverlight kan oplossen.
Elke site die kennelijk gesupport wordt met Silverlight, wordt NIET geopend, sterker de Explorer 8 zit dan gewoon vast - geen beweging in te krijgen.

Werk met Windows 7, home, x64

Ik heb gewoon zonder de fix (want die verwijdert van alles en nog wat in de explorer), via programma's verwijderen Silverlight ge-deinstalleerd.

Daarna opnieuw - maar nu via 'Windows-Update' - geinstalleerd en vervolgens de update van Silverlight. Een site als RTL XL werkt nu perfect. Video's zien er prachtig uit, ook full screen.
Ik kreeg (vandaag 15 maart 2011) weer hetzelfde probleem. Het laatste 'dus via de windwos update' werkt NU NIET (meer).
Wat ik nu heb gedaan.
1. Silverlight ge-deinstalleerd.
2. Daarna terug naar een willekeurig filmpje; op de site van RTL.nl/ XL
3a. Filmpje start dan uiteraard niet - op de plek waar het filmpje te zien zou moeten zijn; staat boxje met daarin tekst 'Hier Silverlight installeren'.
3b. Je kan dan kiezen voor uitvoeren of opslaan. KIES voor OPSLAAN en daarna de exe dubbelklikken en dus installeren.
(PS : Als je kiest voor direct uitvoeren loopt de procedure vast (althans bij mij; een of andere foutmelding m.b.t. tekort aan ruimte ?)

Voorlopig doet Silverlight weer wat het moet doen. Hopelijk blijft dat nu zo.

Bijlagen

• Silverlight.jpg
    Silverlight.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 108
Laatst bewerkt:
Telkens na update van Windows Live Essentials - probleem weer manifest !

Nu weet ik wat elke keer het probleem is.
Het voorlaatste bericht - stappen om het probleem op te lossen - klopt. Echter, zodra er weer een update van Windows Live Essentials (zonet 2-4-11 : KB 2520039) is geweest, doet het probleem zich weer voor. Dat is 'op het moment' niet anders.
Dus, dan maar weer de stappen uitvoeren (kennelijk een Silverlight incl. die laatste update d.d. 2-4-11 : KB 2520039) :
1. Silverlight ge-deinstalleerd.
2. Daarna terug naar een willekeurig filmpje; op de site van RTL.nl/ XL
3a. Filmpje start dan uiteraard niet - op de plek waar het filmpje te zien zou moeten zijn; staat boxje met daarin tekst 'Hier Silverlight installeren'.
3b. Je kan dan kiezen voor uitvoeren of opslaan. KIES voor OPSLAAN en daarna de exe dubbelklikken en dus installeren.
(PS : Als je kiest voor direct uitvoeren loopt de procedure vast (althans bij mij; een of andere foutmelding m.b.t. tekort aan ruimte ?)

Ik heb in instellingen (rechtermuisknop over de player heen bewegen, tweede icoontje van rechts en dan naar boven scrollen) de video-kwaliteit van 'hoog' naar 'normaal' gezet.
Toen liep-ie perfect.

Ik heb nu - na installeren van de IE9 - GEEN problemen meer (so far) !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan