Sim kaart in andere telefoon plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

juuleman

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hoi,

Een kennis van mij heeft sinskort een nieuwe telefoon van een abbonnement gekregen, maar nu hoeft ze die telefoon niet meer en geeft ze hem aan mij (Zij gebruikt nu gewoon weer haar oude telefoon). Nu wil ik dus mijn simkaart van mijn telefoon (Vodafone / Sagem MyC5-3) in deze nieuwe telefoon plaatsen (Samsung SGH-G600). Maar nu heeft de nieuwe samsung telefoon een simlock en als ik mijn simkaart erin plaats en mijn pin intoets en die word goedgekeurt krijg ik een melding 'netwerkblokkering' en moet ik eronder wat invoeren (Wat dat weet ik dus niet). Dus mijn vraag is, hoe krijg ik die telefoon nou aan het werk?

Groetjes,
Juul

Wachten tot de SIM-lock is afgelopen of hem unlocken (dit kan wel een paar honderd euro kosten).

Tsjaa.. maar dat is illegaal. Natuurlijk valt dat wel te overwegen, aangezien het hoge bedrag dat het legaal kost.

helaas is het zo dat er een zgn simlock op zit.
dit doen de providers extra dan kunnen ze zgn de telefoon goedkoper of zelf gratis bij een abbo verkopen.

in de wet staat dat alle providers het toestel 1 jaar mogen locken. naar dat jaar (omdat je bijvoorbeeld een abbo van 2 jaar hebt ) moeten zei dit na 1 jaar zonder kosten unlocken.
echter moet je hier wel zelf vragen.

of je gaat gewoon na een telefoon shop en laat hem voor een paar euro unlocken. (15 A 20euro )
ik denk bij de laatste optie dat je dan ook gelijk geen garantie meer hebt.

meestal kun je op de site van je huidige profider zien wat de kosten zijn als je hem bijvoorbeeld eerder wil laten unlocken door de profider met behoud van garantie uiteraard.

groetjes danny briese

Hoi,

Een kennis van mij heeft sinskort een nieuwe telefoon van een abbonnement gekregen, maar nu hoeft ze die telefoon niet meer en geeft ze hem aan mij (Zij gebruikt nu gewoon weer haar oude telefoon). Nu wil ik dus mijn simkaart van mijn telefoon (Vodafone / Sagem MyC5-3) in deze nieuwe telefoon plaatsen (Samsung SGH-G600). Maar nu heeft de nieuwe samsung telefoon een simlock en als ik mijn simkaart erin plaats en mijn pin intoets en die word goedgekeurt krijg ik een melding 'netwerkblokkering' en moet ik eronder wat invoeren (Wat dat weet ik dus niet). Dus mijn vraag is, hoe krijg ik die telefoon nou aan het werk?

Groetjes,
Juul

Ik heb mijn telefoon de samsung sgh g600 laten unlocken
bij gsm paradise echt super en koste maar 10 euro
en ik kon er op wachten ze hebben ook een website waar alle modellen
op staan die ze kunnen unlocken www.gsm-paradise.nl

Het is maar de vraag of unlocken illegaal is. De telefoon is jouw eigendom en je mag er mee doen wat je wilt. De leverancier kan wel moeilijk doen omtrent de garantie, maar voor zover ik weet is unlocken toch echt legaal.

http://www.simlockweg.nl/index.php?pagina=troefmarkt_service:
Mededeling!

Sinds maart 2006 is UnlockCombinatie.nl opgericht en zijn wij van SimlockWEG.nl hierbij aangesloten.

Waarom UnlockCombinatie?

Voor het, op een legale manier, simlockvrij maken van uw toestel kunt u terecht bij professionele unlockers die overal in het land gevestigd zijn.

Probleem is echter hoe u die professionele unlockers kunt herkennen want er zijn nogal wat "beunhazen" op dit gebied. U loopt een groot risico dat uw gsm er niet beter op word!

Daarom is er nu UNLOCKCOMBINATIE, een samenwerkingsverband van professionele unlockers die uw toestel kunnen unlocken met 100% garantie.

Wel illegaal is het verwijderen van de simlock door de software in het toestel te vervangen met gekraakte software:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=AE0125&u_ljn=AE0125

Laatst bewerkt:
En bovendien is ht niet zo heel moeilijk te doen. Alleen is deze telefoon nog geen jaar oud dus dan lukt het niet. Maar voor ongv 2 tientjes (Hier in Emmeloord gewoon een tientje en hij's simlock vrij) denk ik wel dat je het simlock vrij kan laten maken. Overigens, zoals eerder gemeld raak je wel de garantie over de telefoon kwijt

Hier simlock te verwijderen op elke hoek van de straat voor 7.50 euro

Ik weet een manier

1: Zet de telefoon uit
2: Haal de simkaart er uit
3: Zet hem aan ZONDER simkaart
4: als hij aan is (Negeer dat SIM-kaart plaatsen bericht) doe je een simkaart in die het niet doet terwijl hij aan staat (Let er op dat de pincode vragen UIT staat)
5: Toets de volgende code in: *2767*927# (E2P WAP Reset deze code reset je WAP (internet) settings maar werkt toch
6: nadat hij opnieuw is opgestart Personaliseer de Network Lock met deze code: *7465625*638*00000000*00000000#
Je ziet: Netwerk blokkering aan
7: Deblokkeer de telefoon dan weer met deze code #7465625*638*00000000#
en hij zegt Netwerk blokkering uit
en voila de telefoon is simlock vrij
(Gebruik niet de EEPROM reset code dat zal je IMEI code naar 15 × 0 veranderen)

Ehrgeiz

4: als hij aan is (Negeer dat SIM-kaart plaatsen bericht) doe je een simkaart in die het niet doet terwijl hij aan staat (Let er op dat de pincode vragen UIT staat)

Als je die sim kaart plaatst, moet je de batterij verwijderen en dan is ie toch weer uit ???

Nee dat hoeft niet

Nee dat hoeft niet gewoon er in duwen terwijl de accu er in zit ;)

Oud topic en niet actueel meer.

Geen reden om daar nog op te reageren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan