SIM ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoinico

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2004
Een vraagje, kan het hier niet zo snel terug vinden:
Ik heb een abonnement Vodafoon, toestel is stuk gegaan en niet te repareren. Via het internet een nieuw toetsel gekocht: Nokia 1650, Vodafoon prepaid.
Als ik nu de oude SIM kaart in de nieuwe (prepaid) telefoon doe krijg ik de melding: SIM ongeldig.
Ik heb een andere SIM (maar van Orange prepaid) in hetzelfde toestel gedaan en krijg de zelfde melding.

Wat kan er aan de hand zijn?
Is het mogelijk dat er een SIM lock op het toestel zit, en kan ik dat ergens terug vinden?

Alvast dank!

waarschijnijk zit er zo als je al aangaf een simlock op die nieuwe telefoon

Laatst bewerkt:
Je hebt SIMlock en GIDlock. De eerste komt vooral voor tussen providers. Een Vodafone kaartje werkt bijv. niet op een toestel dat op het T-Mobile-netwerk gelocked is. Tevens heb je GIDlock. Dit gaat over prepaid telefoons waar geen abonnementskaartje in kan, en soms ook omgekeerd. Dit laatste is waar jij mee te maken hebt. Je kunt het toestel dat je hebt gekocht wel GID-/SIMlock vrij laten maken. Gewoon bij een GSMwinkel. Zal je maximaal een euro of 15 kosten. Wat je ook kan doen is kijken voor een ander toestel. In heb zelf ook een abonnement bij Vodafone, en heb als reserve toestel (voor de carnaval) een prepaidtoestelletje gekocht, waarvan men 'vergeten' was om de GIDlock erop te plaatsen. Het is een Vodafone 226, kostte 20 Euro.

Bedankt voor de reacties!
Weet bijna zeker dat ie een lock heeft, zal er mee naar de winkel gaan en kijken wat mogelijk is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan