Sim only vs Abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinjj

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe smartphone. Maar nu ga ik natuurlijk niet direct akkoord met de eerste de beste prijs.

Ik heb even een rekensommetje gemaakt en ik kwam tot een merkwaardige conclusie. Providers zeggen altijd korting te geven op een telefoon met een abonnement.. Maar:

Ik had de galaxy s2 op het oog.. Die is los voor 428 E te krijgen:
http://www.belsimpel.nl/Samsung/Sam...dium=1&utm_campaign=1004&utm_content=d&cntd=1

Een telfort sim-only (Sim only 200 + surf&mail 1 GB + 100 sms) kost 17.85 per maand (de eerste 24 maanden, waar ik naar op zoek ben)
Dus: 428 x (24 * 17.85) = 856.40 op 2-jaar basis.

Maar, bestel ik de telefoon met abonnement bij telfort, zelfde specificaties voor het abonnement, kom ik uit op een abonnement van 38.85 (eerste 4 maanden gratis) en een toestelprijs van 219.
Dit komt totaal uit op 996 E op 2-jaar basis.

Dit is een verschil van bijna 140 euro!!

Mis ik hier iets, of lijkt het erop dat je een dief van je eigen portomonnee bent als je een mobiel incl abonnement koopt?

Groet,
Robin

Jep, die advertenties zijn gemaakt voor mensen die niet "moeilijk" willen doen voor een telefoon, dat ze daar 140 piek voor over hebben, tsja.

Oke, bedankt!
Dat is dan toch 140 E in 10 minuutjes verdiend...

Het klopt inderdaad dat in veel gevallen een sim only abonnement een goedkopere oplossing is. Ik heb zelf al jaren een iPhone (dit is m'n 2e nu) die ik los heb gekocht, en dan een mooi sim only abonnement erbij om een hoop kosten te besparen. Ik heb laatst m'n sim only gevonden via vergelijksimonly.nl, en bel nu voor nog geen 15 euro per maand. Enige kanttekening is dat je natuurlijk wel het toestel in 1x moet betalen, dus dat kan wel even een investering zijn..

Volgensmij zie ik andere dingen dan jij,
Op de site die je gegeven hebt staat bij mij het toestel voor 517 euro ipv 428. Via de telfort site kom ik voor de sim only site op 20,85 uit.

Volgensmij zie ik andere dingen dan jij,
Op de site die je gegeven hebt staat bij mij het toestel voor 517 euro ipv 428. Via de telfort site kom ik voor de sim only site op 20,85 uit.

Zou goed kunnen, aangezien het alweer meer dan 2 (!) maanden geleden is dat ik dit heb uitgezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan