Opgelost Simkaartinstellingen (KPN)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
simcards.png
Beste mensen van Helpmij,

Ik zit met het volgende probleem: Mijn vorige telefoon (met 2 simmcard slots is na 4 jaar trouwe dienst overleden en dus moest er een nieuwe komen en dat is een Motorola Edge 60 Fusion geworden. Ondanks dat er in de specificaties werd vermeld dat dit een dualsim was bleek dat er plaats was voor slechts 1 plastic simcard. Gelukkig is het tegenwoordig mogelijk om een fysieke simcard over te zetten naar een e-sim en dat heb ik dus ook gedaan. Probleem opgelost... dacht ik.

De situatie met mijn vorige telefoon:
  • Uitgaand gesprek via privé: privénummer of mijn naam werd weergegeven bij de ontvanger.
  • Uitgaand gesprek via werk: werknummer of bedrijfsnaam werd weergegeven bij de ontvanger.
  • Inkomend gesprek via privé: nummer of naam wordt weergegeven met de melding 'Privé'.
  • Inkomend gesprek via werk: nummer of naam wordt weergegeven met de melding 'De Werkgroep'.
  • Ook hadden beide somcards een aparte ringtone.

De situatie met mijn nieuwe telefoon:

• Uitgaand gesprek via privé: privénummer of mijn naam werd weergegeven bij de ontvanger.
  • Uitgaand gesprek via werk: werknummer of mijn naam werd weergegeven bij de ontvanger, niet de naam van 'De Werkgroep'.
  • Inkomend gesprek via privé: nummer of naam wordt weergegeven met de melding 'Privé'.
  • Inkomend gesprek via werk: nummer of naam wordt weergegeven met de melding 'Privé'.
  • Ringtone werk gelijk aan die van privé.

Ook heb ik via de instellingen beide simcards gekoppeld aan de juiste naam en het juiste nummer in het telefoonboek.

Geen idee hoe ik dit verder op moet lossen. Het lijkt allemaal niet zo interessant, maar voor mij is het heel belangrijk om te weten of een inkomend gesprek privé of zakelijk is. De verschillende voicemail instellingen per nummer werken wel goed. Het lijkt erop dat een e-sim beperkt is in de mogelijkheden t.o.v. een fysieke sim.

Wie kan mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
Rob Otten

Na ruim 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan bij KPN eindelijk een medewerker gesproken die me niet echt kon helpen maar mij doorverbond met de technische dienst was het probleem snel opgelost. De nanocard (1) ook vervangen door een e-sim en alles werkt weer zoals ik het graag wil. Kennelijk 'overheerst' een fysieke simcard een e-sim.

Gr, Rob

Dat is vreemd want ik heb ook KPN en ook een e-sim en een gewone simcard in 1 telefoon.
Alles werkt perfect.

Terug
Bovenaan Onderaan