simlock vrij

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor kooijman

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
ik heb een oude nokia 3410 maar deze is niet simlock vrij is er misschien iemand die daar de code voor heeft
I-Mei 350890209813260 provider T.Mobile
Bij voorbaat dank groeten cor

er is geen code voor volgens mij, dat is iets aanpassen in die chipjes (Correct me if i'm wrong). Maar daar ben ik ook geen geek in. En als het wel via een code kon dan zeiden we dat niet (zie huisregels). Want officieel moet je daar voor betalen

als die al ouder dan een jaar is niet hoor! (tenminste, dat heb ik me laten vertellen) en het is wel een gedoe met codes...

Ik had verdorie een site waar je dat zelf kon doen. Dan kreeg je binnen een paar minuten een code.

Ik kan deze nergens meer vinden :evil:

Laatst bewerkt:
gewoon t-mobile bellen.
als je toestel ouder is dan 1 jaar krijg je je code binnen een week opgestuurt.

is op elke toestel de Imei code dan niet anders?

want als je t-mobile belt moet je je serie nummer en Imei code en de kassabon als je die hebt naar ze opsturen.
Wat hebben ze dan aan de Imei code als dat toch hetzelfde bij elk toestel het zelfde is?

en de unlock code wordt toch afgeleid vanuit de Imei code?
of is de Imei code exact het zelfde bij elke zelfde type apparaat?

Laatst bewerkt:
De imei code is bij ieder toestel anders. Deze moet je ook bewaren voor als je je toestel moet opgeven als hij bv gestolen is.
Dan kun je bij de provider dit nummer opgeven om bv je abonnement stop te laten zetten, en bij de politie opgeven. Dan kunnen ze later controleren dat het ook om JOUW toestel gaat als ze hem weer vinden.

Maar de Cor Kooijman had ook alle gegevens neergezet die ik nodig had. Imei-nummer, provider, telefoontype:)

De imei is een soort vingerafdruk van je telefoontoestel.

De code die je krijgt is door een combinatie van type toestel, soort provider en imei-code.

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp heeft de unlockcode niks te maken met je imei code.
oftewel je kan elk imei code doorgeven als het maar van het zelfde toesteltype is?

dus stel dat mijn toestel gestolen is kunnen ze hem toch opdeze manier unlocken?

imei code is wel degelijk nodig om een juiste unlock-code te verkrijgen voor DAT (niet dat type, maar DAT) specifieke toestel. Kijk maar eens op de site die ik hierboven heb opgegeven wat ze allemaal vragen.

Inderdaad kunnen mensen die je telefoon gestolen hebben ook je telefoon simlock-vrij maken. Dit kan zelfs in kleine winkeltjes of op de markt voor ca. 10 euro. Niemand zal je vragen om je kassabon. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk dingen van je eigen telefoon te weten om evt. je provider te bellen om je abonnement stop te zetten als hij gestolen is.

bedankt voor de info.
heb weer een hoop over een telefoon geleerd:D

Geplaatst door Tanja1968
zal dit wel allemaal verspilde moeite zijn.:mad:

Niet netjes als mensen je helpen en je reageert verder niet meer.
Helemaal mee eens maar ik heb dit draadje met plezier gevolgd, hoor. Dus er is in elk geval iemand blij. :) Tnx Tanja :thumb:

Geplaatst door Tanja1968
Fijn om te horen dat het geen verspilde moeite was:thumb:

zeker niet.
andere lezers kunnen er ook weer van leren he.
zo heb ik op dit forum over andere onderwerpen ook een hoop geleerd
daarom staat dit forum onder "mijn favorieten"dankzij mensen zoals jij.

dus gewoon blijven reageren want dan maak je andere mensen weer blij:D

ik vind ook dat als je geholpen bent wel even kan reageren.
mensen die reageren stoppen toch een hoop tijd in je geplaatste topic en dan is het wel zo netjes om een feedback te geven:confused:

Al reageren ze maar dat ze er bv niet uitkomen, of hoe nu verder enz.

Goldvinger, als je die site die ik weg heb gehaald nog wil hebben, dan hoor ik het wel.:D Ook bedankt voor de fijne reacties.

Er zijn veel mensen die er nog veel meer tijd in steken. Zelf heb ik nu vakantie en eindelijk weer een beetje tijd.

Ik leer ook nog iedere dag bij op dit forum:thumb:

Zo, nu ben ik genoeg OFFtopic geweest:o

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Goldvinger, als je die site die ik weg heb gehaald nog wil hebben, dan hoor ik het wel.:D

ik zou wel graag de link willen hebben.
ben niet zo goed in het bewaren van bonnetjes. :confused:

unlocken

hallo,
volgensmij kan je dat gewoon met een progammatje doen. heb net zo'n progammatje gedownload.
ik kan wel ff kijken of ik dat code kan krijgen.
misschien is dit het dat komt er te staan.
probeer dat eens ik weet het niet zeker.

Model: Nokia (3410 )
IMEI: 350890209813260
Network: 20416000

#pw+781 670 723 5+1#

het onderste nummer is het volgensmij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan