simlock vrij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik1947

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2008
Ik heb twee Sony Ericsson toestellen met een abonnement bij KPN met een simlock.
Diverse keren KPN verzocht de toestellen simlock vrij te (kunnen) maken, maar nog steeds na drie maanden geen enkele reactie, behalve telefonisch wordt verteld dat dit een "twee weken duurt" nadat de aanvraag is ontvangen.
weet iemand waar ik terecht kan om "KPN wat vaart te laten zetten achter het vrijgeven van de toestellen?
De abonnementen lopen inmiddels ruim anderhalf jaar (afloop 2 jarig contract respe tievelijk februari en april 2009).
Vast bedankt voor jullie hulp

Hoi,

KPN zal niet zo hard voor jou lopen ..... zou ik ook niet doen.
Je koopt voordelig een toestel mét abo van KPN.
De reden dat die toestellen voordeliger zijn als je ze mét abonnement aanschaft is natuurlijk niet belangeloos van KPN.
Gedurende de contractsduur zijn ze niet verplicht om voor jou die toestellen simlock-vrij te maken ..... en daarna uiteraard ook niet.
Je kunt ze m.a.w. niet verplichten dit voor jou te doen, zéker als die contracten nog niet afgelopen zijn.
Bovendien heb je kans dat er kosten voor het simlockvrij maken in rekening worden gebracht en opnieuw ..... terecht!
Je kunt vaak voordeliger bij een 'mobieltjesboer' voor één tot twee tientjes die toestellen simlockvrij laten maken. Dus zonder gehannes met de provider.

Voorbeeld: ik heb vorige week een Samsung D900i met prepaid (Vodafone) gekocht. Ik kán hem door Vodafone simlockvrij laten maken: binnen een jaar na aanschaf € 140,= .... hierna gratis. Ik wilde er uiteraard mijn simmetje mét abo in hebben en dus voor vijftien euri simlockvrij laten maken 'in de stad' ......

Laatst bewerkt:
de provider is verplicht om de simlock er gratis af te halen na 1 jaar als daar door de klant om gevraagd wordt.

Ben er inderdaad vandaag achter gekomen dat het een wettelijke verplichting van de provider is na de contractsduur en als deze langer is dan 12 maanden, na twaalf maanden een toestel simlock vrij te maken.
Vanmiddag contact gehad met KPN en als het deze keer goed gaat moet ik na uiterlijk 15 werkdagen bericht ontvangen om de toestellen simlock vrij te kunnen maken.
In principe zou het dus nu opgelost moeten zijn, maar wacht even totdat ik ook werkelijk bericht van KPN heb ontvangen. Ik zal dat dan hier uiteraard berichten.

probleem voor 50% opgelost....

Heb eind vorige week voor 1 toestel van KPN de codes om het toestel simlock vrij te maken ontvangen, hoop dat KPN ook voor het tweede toestel binnenkort na drie verzoeken een keer in aktie komt. Vraag is in ieder geval beantwoord. Iedereen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan