simlock

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickcurazon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Weet iemand waar ik simlock codes vandaan kan halen om de simlock te unlocken???

Je boft misschien, ik was compleet leek op dit terrein, doch heb na wat zoeken op het w-w-w een site gevonden (tussen de vele honderden die er zijn) die nog echt werkte ook.

Ik ga even in mijn administratie na welke het was. (Ik hoop dat ik 'm zo gauw kan vinden)

Puppie, ik heb in juli op verzoek van mijn vrouw haar mobieltje ontdaan van de simlock, maar met alle respect voor de Google resultaten, er zit (zo zei mijn "onderbuik") een heleboel meuk tussen.

Na enkele uren van zoeken en het proberen te vinden van een betrouwbare (dus een met recenties die niet fake-achtig waren) meende ik er een gevonden te hebben, maar ik had en heb nog steeds de overtuiging dat er een gigantische hoeveelheid nep-sites tussen zitten.

Sorry, ik was helaas iets te snel met mijn reactie. Ik heb de eerste 7 Google pagina's bekeken, maar ik herken van geen een link de site waar ik in juli ben geweest.
Een ding kan ik mij herinneren van die site: als er iets mis zou zijn gegaan tijdens het unlocken, kon je gedurende 2 a 3 uren in de avond contact opnemen met de maker van de site om je probleem op te lossen.

Als je dus een site vindt waar de aanbieder "zegt" dat je bij het niet werken van de verstrekte code of bij een ander probleem vastloopt, kunt bellen tussen (ik meen) 18.00 en 22.00 uur, dan HEB je de site waar ik dus een betrouwbare unlock mee heb kunnen doen.

Ook heb ik mijn gespecificeerde telefoonrekening niet meer, anders had ik de naam wel kunnen achterhalen. Het kostte iets van 3,?? Euro om 't toestel te unlocken (dus net iets meer als waarmee vele andere sites adverteren.)

Het werkte als volgt: je koos je telefoon / type in een schermpje en daarna kreeg je een code. Vervolgens belde je in op een nummer en nadat online 3,?? op je telefoonnota was afgeschreven kreeg je een schermpje waarin een tweetal unlockcodes stonden vermeld. De eerste code ging mis bij mij, de card werd niet unlocked, bij het intoetsen van de 2e code was het bingo, de card was unlocked.

Misschien moet je even geduld hebben en kan iemand anders een directe link noemen naar een betrouwbare unlock aanbieder.

Laatst bewerkt:
Er zijn helaas veel websites die de boel proberen te bedonderen. Kan je je telefoon ook verkeerd unlocken? Zodat je bijv ineens gelocked bent op Vodafone ipv KPN? Of dat je er helemaal niks meer mee kan? Ben er altijd nogal voorzichtig mee.

Ik heb idd. een paar uurtjes gezocht en recenties van andere "gebruikers" gelezen, toen besloten de gok te wagen en gelukkig met succes.
Wat het antwoord op je vragen betreft: ja, je kan idd. door een foutieve (poging tot) unlock de boel compleet laten vastlopen.

Laatst bewerkt:
Weet iemand waar ik simlock codes vandaan kan halen om de simlock te unlocken???
hoelang heb je je telefoon al? Na een 'x' jaren is de telefoon maatschappij verplicht om je telefoon te unlocken als jij daar om vraagt. Ik dacht na 2 jaar maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb toevallig hetzelfde probleem en ben in het bezit van een nokia 3310 die ik graag wil
unlocken. Hopelijk wil en kun je me helpen???:)

Ik heb toevallig hetzelfde probleem en ben in het bezit van een nokia 3310 die ik graag wil
unlocken. Hopelijk wil en kun je me helpen???:)

Een Nokia3310 is meer dan 1 jaar oud en kan je dus gratis laten unlocken bij je provider.

Dat klopt , de Nokia 3310 zijn al wat ouder dus even naar de provider bellen of schrijven (waar die op gelockt is ) en vragen of zij jou de code willen opsturen.:)

Dat klopt , de Nokia 3310 zijn al wat ouder dus even naar de provider bellen of schrijven (waar die op gelockt is ) en vragen of zij jou de code willen opsturen.:)

Sommige providers willen de codes persé in een brief versturen, anderen geven ze gewoon per telefoon (Waarom ook niet...). Je kan ook een winkel van je provider binnenstappen en het vragen.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben gelijk naar de site van kpn gegaan en heb daar online een aanvraagformulier ingevuld en opgestuurd.:thumb:

hallo, ik heb gehoord dat het wettelijk verplicht is dat je je oude nummer kan behouden.
kan dit ook gratis? ik heb namelijk een sony ericsson en die kan je niet gratis unlocken(net nieuw).

alvast bedankt!:thumb: groetjes...

p.s. als ik dit ontopic sorry, maar volgens mij kan het wel in de category!

eeeuuuhhh oude nummer ??
unlocken kan pas gratis na 1 jaar.

nee unlocken kan altijd alleen na een jaar is het gratis/verplicht ofzo, en ik bedoel nummer verhuizen zodat je je nummer behoud maar tog andere simkaart heb..

Nummer behoud ja dat is gratis.......
nulzes nummer dus mee nemen van bv kpn naar orange

moet ik dan me provider bellen?!

edit: kan dit ook met prepaiy?!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan