simpel CMS systeem gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene_overtoom

Meubilair
Lid geworden
1 jan 2001
En dan bedoel ik ook ECHT SIMPEL :D
Niet dat het kennis niveau dusdanig laag moet zijn, dat een baby het begrijpt, maar met simpel bedoel ik de opties.

Wat ik wil:

- eigen! pagina's in het CMS implementeren

That's all :)

Iemand een idee ?
http://www.opensourcecms.com/
heeft er 100-den, alleen allemaal uittesten is ook zo wat ;)

... Microsoft Publisher, is meen ik onderdeel van Office 2003.
Frontpage, of open sorce zoals Open Source Typo3

Hoe groot gaat e.a. worden en hoe 'simpel' moet het zijn?
Hoe veel pagina's denk je te gaan maken, 10, 50, 100, 1000?

Denk aan 15 pagina's :)
ZO klein dus ;)

Waarom noem je Pub en FP ? Dat zijn toch geen CMS of heb ik het mis :8-0:
Het liefste moet het ZÓ simpel zijn, dat ik zelf in het CMS wat aanpassingen kan doen, ik wil gewoon de website die ik gemaakt hebt, aanleveren als totaal product welke de eindgebruiker zelf kan wijzigen :)

Bij 15 pagina's lijkt me een Content management Systeem niet echt nodig.

Systemen als Pub en FP houden wijzigingen in je style sheets en zo bij en controlen ook links, dus als je ergens een pagina verwijderd worden links naar die pagina of automatisch verwijderd of er wordt gevraagd wat er mee moet gebeuren, dat is waar je een CMS hoofdzakelijk voor wilt gebruiken, zorgen dat alles goed werkt en een interne logica.

Zelf werk ik met een CMS; Tridion waarvan het de bedoeling is dat er z'n 1.500.000 pagina op komen te staan (intranet site met z'n 80 content beheerders), dan wil je zelf niet bij gaan houden of alle link wel netjes bijgewerkt worden als je ergens iets veranderd...

Een CMS draait over het algemeen op een eigen server en de content wordt gepubliceerd naar een content/web server, eventueel eerst nog via een z.g. staging server waarbij je eerst kan kijken of alles wel goed staat.

Wat verstond je zelf onder een CMS?
N.b. toch lijkt met Pub voor dit doel best wel geschikt.

Nee je ziet iets over het hoofd ;)
Soms moeten er op een website bepaalde wijzigingen worden doorgevoerd, alleen dit wil ik zelf niet doen.
Ik lever een website af, en daarmee basta :)

Aangezien de anderen GEEN kennis van FTP/HTML e.d. hebben, is een CMS Dé manier :)
Dus het gaat echt op kleine wijzigingen :)

Pub kan toch ook aan de klant kant draaien?
Maar mischien is dit iets? Een mini CMS in PHP.

Of dit CMS + Hosting voor een 'redelijk bedrag' en in het nederlands... of beschikt men zelf over een eigen web server?
n.b. Mogelijk is iets soort gelijks ook nog wel ergens anders te vinden.

Laatst bewerkt:
Dat Mini CMS klinkt goed in de oren :thumb:
Een eigen server is inderdaad het geval!
Nu nog mijn MySQL gegevens zoeken en ik kan gaan testen :D
Thx iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan