Simpel gastenboek wordt me teveel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mick Durst

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Hallo lezer,

Ik ben nieuw met php en dergelijke en probeer met een programma een website te maken voor mijn zusje. Het wil alleen nog niet lukken om er een gastenboek in te zetten!

Ik heb van anouksweb een simpel gastenboek gehaald met 3 bestanden:

- gasten.htm
- gastenboek.htm
- gasttoevoegen.php

Ik heb die drie pagina's toegevoegd aan mijn website en zij staan netjes op de site http://linseys.nl/pagina4a.html (let aub niet op de lay-out etc. ik ben hier nog mee bezig).

Maar als ik een bericht toevoeg komt hij er niet te staan!

Als ik de broncodes van een van de drie bestanden moet posten hoor ik dat graag, ik weet namelijk niet wat jullie nodig hebben en het misschien is het onnodig om ze alle drie te posten!

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,

Mick

Ik vermoed dat je het beste de code van de .php even kunt geven. Ik weet niet wat die doet, maar de "je reactie wordt toegevoegd" lijkt standaard te zijn want die toont ie ook als je de pagina direct opent, en dat klinkt niet zo goed.

Berichten zullen ook wel ergens moeten worden opgeslagen. Je zult dus waarschijnlijk ook ergens een database (mysql) oid, moeten hebben.

Bedankt voor de snelle reacties!

Dit is de inhoud van het php file. Ik heb het klakkeloos gekopieerd van http://www.anouksweb.nl/php/gastenboek/gb_uitleg.htm.

Wat betreft een database, ik weet hier niets van, ik heb gewoon de drie files geuipload en de chmod settings aangepast, zoals in de handleiding stond.

<SCRIPT language="php">
$uitvoerbestand = "gasten.htm";
$bestandsindex = fopen($uitvoerbestand,"a");

fwrite($bestandsindex, "<TR><TD>$gastnaam</TD><TD><A href=\"mailto:$gastemail\">$gastemail</A></TD>");
fwrite($bestandsindex, "<TD>$gastreactie</TD></TR>");
fclose($bestandsindex);
</SCRIPT>

<head>
<META http-equiv="refresh" content="2;url=gasten.htm">
</head>

<font face="Arial" size="4">