Simpel gastenboek wordt me teveel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mick Durst

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Hallo lezer,

Ik ben nieuw met php en dergelijke en probeer met een programma een website te maken voor mijn zusje. Het wil alleen nog niet lukken om er een gastenboek in te zetten!

Ik heb van anouksweb een simpel gastenboek gehaald met 3 bestanden:

- gasten.htm
- gastenboek.htm
- gasttoevoegen.php

Ik heb die drie pagina's toegevoegd aan mijn website en zij staan netjes op de site http://linseys.nl/pagina4a.html (let aub niet op de lay-out etc. ik ben hier nog mee bezig).

Maar als ik een bericht toevoeg komt hij er niet te staan!

Als ik de broncodes van een van de drie bestanden moet posten hoor ik dat graag, ik weet namelijk niet wat jullie nodig hebben en het misschien is het onnodig om ze alle drie te posten!

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,

Mick

Ik vermoed dat je het beste de code van de .php even kunt geven. Ik weet niet wat die doet, maar de "je reactie wordt toegevoegd" lijkt standaard te zijn want die toont ie ook als je de pagina direct opent, en dat klinkt niet zo goed.

Berichten zullen ook wel ergens moeten worden opgeslagen. Je zult dus waarschijnlijk ook ergens een database (mysql) oid, moeten hebben.

Bedankt voor de snelle reacties!

Dit is de inhoud van het php file. Ik heb het klakkeloos gekopieerd van http://www.anouksweb.nl/php/gastenboek/gb_uitleg.htm.

Wat betreft een database, ik weet hier niets van, ik heb gewoon de drie files geuipload en de chmod settings aangepast, zoals in de handleiding stond.

<SCRIPT language="php">
$uitvoerbestand = "gasten.htm";
$bestandsindex = fopen($uitvoerbestand,"a");

fwrite($bestandsindex, "<TR><TD>$gastnaam</TD><TD><A href=\"mailto:$gastemail\">$gastemail</A></TD>");
fwrite($bestandsindex, "<TD>$gastreactie</TD></TR>");
fclose($bestandsindex);
</SCRIPT>

<head>
<META http-equiv="refresh" content="2;url=gasten.htm">
</head>

<font face="Arial" size="4">

Even geduld a.u.b. uw reactie wordt toegevoegd aan het gastenboek ...</font>

Vergeet de database, die is niet nodig. Wat wel vereist is dat iedereen schrijf/wijzig rechten heeft op gastenboek.htm. Ik vermoed dat daar het probleem zit.

O.K. Ik heb op beide bestanden CHMOD veranderd naar 666.

Ziet er als volgt uit:

owner: read + write
groep: read + write
public: read + write

Bij alle drie staat execute uit.

Het werkt nog niet.

Ok, dit is echt een bizar slecht script. Als ik jou was zou ik het dumpen en een andere nemen.

De reden dat het niet werkt is omdat het gebruik maakt van een vreselijk onveilige feature die uit PHP gehaald is en dus niet meer gebruikt kan worden. Je kunt het wel even snel fixen, maar das eigenlijk geen oplossing... dit hele ding is gewoon slecht opgezet.

Ik zou gewoon even een andere zoeken, als ik jou was.

Hmm oke op zoek naar een nieuwe dan! Het moet wel echt heel eenvoudig zijn en er zo uitzien als deze, zonder tabellen, mysql database (want dat begrijp ik niet) en andere frutsels. Puur de naam van de poster en zijn/haar bericht!

Misschien een idee waar ik zoiets vind? Ik zie namelijk alleen maar uitgebreide, veel te drukke gastenboeken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan