• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simpel horizontaal zoeken, toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelstrijker

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2016
Berichten
40
Beste helden van Helpmij,

Graag hulp bij het volgende:

Graag wil ik de gegevens per maat laten weergeven in een enkele cel met drop-down menu in het tabel JACKET / TryOn size/ C3.
De gegevens in een horizontale reeks tabel van de gegevenstabel die ernaast staat (L2-T36). Ik ben al een aardig eindje gekomen, maar toch gaat er iets niet goed. Cel I3 doet raar:).... en hij verandert niet automatisch.

Dus: als ik de waarde van de cel C3 (TryOn Size) verander, zou ik graag willen dat de waardes automatisch aanpassen in de cellen ernaast (D3-J3).

Graag hulp:)!

Zie bijgevoegd voorbeeld2 bestand.

Veel dank!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld2.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Gebruik =VERT.ZOEKEN.
 
In D3 en doorvoeren naar rechts.
Code:
=VERT.ZOEKEN($C$3;$M$3:$T$36;KOLOM(B1);0)

Er is ook een HELP informatie over elke formule.
 
Kleine aanpassing, dan kun je de formule ook naar beneden doortrekken:
Code:
=VERT.ZOEKEN($C3;$M$3:$T$36;KOLOM(B1);0)
Mooi, die KOLOM(B1)!
 
Wat is er te zoeken in cel C4?
 
Niets, maar je begrijpt net zo goed als ik dat er in C11 t/m C22 wel gegevens staan. Beetje flauwe opmerking dus.
En zo zie je meteen dat 126 (C22) niet in de zoekmatrix staat.
 
Tja, ik zie alleen maar gegevens staan in C11:C22 waarop de validatielijst is gebaseerd.
 
Hm, ik had de openingspost niet goed genoeg gelezen, had mij niet gerealiseerd dat C11 t/m C22 een validatielijst betrof.
Het verwijderen van één dollarteken kon gelukkig geen kwaad. Maar die KOLOM(B1) blijf ik mooi vinden!
 
Hallo HSV

Veel dank nogmaals. Maar als ik deze wil kopiëren naar een andere tabel gaat het mis. Ik denk dat de fout dan zit bij de B1 notitie aan het einde. Kan jij voor wat verlichting zorgen?

Wederom dank!


In D3 en doorvoeren naar rechts.
Code:
=VERT.ZOEKEN($C$3;$M$3:$T$36;KOLOM(B1);0)

Er is ook een HELP informatie over elke formule.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan