Simpel invul en printformulier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Hoi,

Ik wil iets enorm simpel maken in acces.
Ik wil een formulier waar men achter het veld NAAM je naam moet ingeven.
Daaronder wil ik een groot veld waarin men bij REDEN een lange tekst kan schrijven.
Ik wil een print knop die ervoor zorgt dat bij een druk erop de tekst geprint kan worden.

Er moeten geen gegevens opgeslagen worden. Het dient enkel zodat elk formulier in dezelfde structuur is opgebouwd en niet iedereen er zijn eigen (word) creatie aan gaat geven.

Ik ken geen bal van acces. Hoe begin ik aan zoiets ?
:eek::o

Waarom maak je dan niets in Word? Een simpel documentje met twee invulvelden, en je bent klaar.....

In een database sla je toch in eerste instantie gegevens op, die je op een forrmulier laat invullen, en met een rapport laat afdrukken. Je hebt dus, voor iets volkomen simpels, een voor gebruikers best lastig te bedienen programma nodig, waar je een formulier op moet bouwen, en vervolgens een knop op moet programmeren om de gegevens af te drukken. Programmeren, want je moet de gegevens van het formulier overzetten naar een rapport, en omdat je geen tabel gebruikt, moeten de gegevens op een iets omslachtigere wijze naar het rapport worden overgeheveld... Dit is niet met een kanon op een mus schieten, maar een compleet leger een half uur loos laten gaan. Niet aan beginnen dus! Gebruik de juiste programma's voor de juiste taken...

Waarom maak je dan niet iets in Word? Een simpel documentje met twee invulvelden, en je bent klaar.....

In een database sla je toch in eerste instantie gegevens op, die je op een forrmulier laat invullen, en met een rapport laat afdrukken. Je hebt dus, voor iets volkomen simpels, een voor gebruikers best lastig te bedienen programma nodig, waar je een formulier op moet bouwen, en vervolgens een knop op moet programmeren om de gegevens af te drukken. Programmeren, want je moet de gegevens van het formulier overzetten naar een rapport, en omdat je geen tabel gebruikt, moeten de gegevens op een iets omslachtigere wijze naar het rapport worden overgeheveld... Dit is niet met een kanon op een mus schieten, maar een compleet leger een half uur loos laten gaan. Niet aan beginnen dus! Gebruik de juiste programma's voor de juiste taken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan