Simpel spel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibniad

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
22
Ik wil graag een simpel spel maken, dat wel mooie graphics heeft. In het begin wil ik het in ieder geval simpel houden, dan kan ik later meer functies en dergelijke toevoegen. Wat ik nu wil is:

-Een simpele, liefst isometrische ondergrond, van bijvoorbeeld 5 bij 5 tiles.
-Een player dat de isometrische richtingen in kan lopen, waarbij de sprite verandert als hij een andere richting inloopt.
-De player moet op de ondergrond staan, er niet af kunnen, en zich er duidelijk over bewegen.

Ik weet wel dat ik dit zo in Game maker zou kunnen maken, maar als ik het dan later uitbreid gaat dat niet meer met Game maker. Mijn vraag is: In welke programmeertaal kan ik het beste zo'n spel maken? Het liefst wil ik dat er in die programmeertaal ook een netwerkfunctie is, zodat ik het spel, als ik besluit die programmeertaal goed te gaan leren, later misschien ook online kan maken. Ik wil, als het me lukt om de bovenstaande drie punten te krijgen, ook nog dingen toevoegen als:

-Chat/message systeem
-Monsters
-Wapens
-Damage
-Enz.

Maar dat zijn natuurlijk slechts ideeën. In ieder geval zou het handig zijn als de programmeertaal mogelijkheden heeft om dat soort dingen toe te voegen, dus ook alles wat daarbij komt, random spawnen enzo, experience, enzovoorts.
 
wat je vraagt is opzich niet weinig, want hoe makkelijk het in gamemaker lijkt (als je er ervaring mee hebt) zo lastig is het in het 'echt'

Anywho, ik zou voor C gaan, hoewel dat nog wel even gaat duren voordat je echte games kan maken (zelfs zoiets als jij beschrijft)
 
Ik zou eerst eens beginnen met het leren van programmeren an sich. Dat is in het begin waarschijnlijk al genoeg informatie die je moet verwerken vooraleer je aan games kunt beginnen.
 
Wat bedoel je met programmeren an sich?
Ik heb wel wat ervaring met programmeren, maar van alles maar een heel klein beetje, een beetje de principes enzo. Maar is het in C ook mogelijk om grafische dingen toe te passen en dergelijke?
 
Zijn er ook C, C+ of C++ boeken of whatever ik nodig heb over graphical programming in het nederlands? Liefst ebooks? En welke taal moet ik nou gebruiken? C, C+ of C++? Of C#? Welke is het beste voor een beginner, en het snelste te leren?
 
Laatst bewerkt:
Een grafisch spel programmeren is wel het aller moeilijkste soort programmeren wat er is.
Ik wil je niet ontmoedigen, als je doorzet en je er echt in gaat verdiepen, gaat het zeker lukken.
Wel zal het je veel tijd gaan kosten, maar als je programmeren een leuke hobby vindt, is dat niet zo erg. :D

In welke taal programmeren?
C en C++ zijn talen waarin je wel hele snelle spellen kan schrijven.
Maar het is erg moeilijk en fouten zijn in die talen snel gemaakt.
c# is de opvolger van c en c++.
Alle lessen die ze geleerd hebben van c, c++ en java zijn hierin toegepast.
Hierdoor is het schrijven van een programma makkelijker, en worden fouten veel minder snel gemaakt.
Via SharpDevelop kan je zelf c# programma's maken.

Zelf van de grond af een programma maken, hoeft niet altijd. Er bestaan ook "frameworks" en "game engines" die je als basis kan gebruiken.

voorbeelden:

Microsoft Game Studio
Download van de Game Studio
Een andere Game Engine

En kijk eens naar Arianne

succes.:thumb:
 
Bedankt :)
Dan wordt het dus wss C#. Ik hoop dat het gaat lukken ^.^
 
Voordat je met C# begint. Er zeker van zijn dat je alle .net framework updates op je computer hebt staan :)
Anders willen de programma's die je maakt nog wel eens niet draaien ;)

updaten kan via http://windowsupdate.microsoft.com
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan