simpel spelletje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
weet niet in werlke programmeertaal het moet dus deed het hier,

ik wil graag een spelletje maken, een simpel speleltje,
'
een venster, met daar in een paatje met een computer muis en een knop de muisknop op de muisknop kan je dan drukken.
dan open je het spel en dan wiwl ik er boven tekst op hebben. als je dan nog is drukt zie 10.0 staan en als je dan weer drukt begint de timer aftetellen van 10 naar 0 en in de tussen tijd ,moet die gene zo vaak mogelijk drukken dan na 10 sec stopt het en zie je hoevaak je gedrukt hebt. Is dit makkelijk te maken? De beginpagina hoeft niet zo uitgebreid.
en is het ook makkelijk om punten bij te houden op een server? dat mensen elkaar kunnen verlsaan

heb helemaal geen ervaring met het maken. en ook niet met het programma, verkom ik dus ook niet.

Voor zo'n spelletje zou ik je Flash aanraden, die lijkt me daar heel goed voor geschikt.

Zeker als je hem via het web wil kunnen aanbieden aan mensen.

Haal ergens Adobe Flash Professional CS4 of 5 vandaan, en doe een paar tutorials.

Ga er wel vanuit dat je voor jouw "simpele spelletje" een paar dagen tutorials moet lezen en moet prutsen, want geen enkel computer programma is echt zo "simpel" als mensen denken.

Waarom vrg ik het dan. Om het te leren ? Lijkt mij , Want als ik er ervaring mee heb. dan kan ik het toch beter niet vragen als ik het weet. Antwoord : Ja is heel makkelijk. Ik vraag dat niet. ik vraag hoe maak je dat.

java is het meest geschikt daarvoor omdat het simpel is en cross-platform en heel veel documentatie.

waarom niet gewoon met office maken? meestal zit excel of access erbij. met VBA kan je alles wat je wenst. daarvoor hoef je niets extra te installeren.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan