• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simpel: Veel getallen in een cel; waarom +15 einde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin2011

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Waarschijnlijk simpel vraagje. Als ik een lang getal invoer dan weergeeft excel deze niet goed.

Bijvoorbeeld: ik geef in 000111222333444555666
Ik krijg te zien: 000111+15
Is dit gewoon een simpel iets wat je uit kan zetten?
Tevens maakt die van de laatste cijfers allemaal 0'en als ik hem ga vertalen naar standaard opmaak. Dus dan wordt het iets van 000111222333444000000

Alvast bedankt

Waarschijnlijk simpel vraagje. Als ik een lang getal invoer dan weergeeft excel deze niet goed.

Bijvoorbeeld: ik geef in 000111222333444555666
Ik krijg te zien: 000111+15
Is dit gewoon een simpel iets wat je uit kan zetten?
Tevens maakt die van de laatste cijfers allemaal 0'en als ik hem ga vertalen naar standaard opmaak. Dus dan wordt het iets van 000111222333444000000

Alvast bedankt

dat hij de laatste cijfers 0'en maakt heeft te maken met de precisie van excel als ik mij niet vergis.. hij is precies op 15 cijfers..alles nadien maakt hij een 0 van..

Als het puur een opmaakprobleem is: maak er een tekstveld van

Gerard

Hallo Erwin,

Kijk eens in de help van Excel bij Specificaties en limieten.
Je zult dan zien dat excel werkt met getallen waarvan ten hoogste de eerste 15 cijfers ongelijk nul zijn. De weergave die jij ziet heet een wetenschappelijke weergave (je zou werkelijk moeten zien 1,11222E+17). Je kunt dit aanpassen via celeigenschappen, maar dan nog wordt het getal vanaf het 16e cijfer met nullen weergegeven.
Wil je echter alle cijfers van het getal zichtbaar houden, dan moet je voordat je het getal in de cel zet deze cel een celopmaak tekst geven, of voorafgaand aan het getal een enkele quote typen. Je kunt dan echter niet meer met het getal rekenen. Als je met getallen wilt rekenen met meer dan 15 significante cijfers dan zul je een add-in moeten installeren. Ik weet even niet zo snel waar je die moet downloaden, ik weet dat ze bestaan.

Is het de bedoeling om nadien nog verder te rekenen met die cijfers of staan ze daar gewoon als indicatie voor iets ? een truckje is een ' ( afkappingsteken voor de cijferreeks plaatsen)

Beste erwin2011 ;)

Zet in de celeigenschappen bij aangepast een 0 bij type.
Wil je de nullen vooraan ook hebben dan zal je 18 nullen moeten plaatsen bij type.
Heb je dan een gatal van 14 cijfers dan zullen er 4 nullen vooraan zichtbaar zijn.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan