simpele backupsoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik zoek een simpel back-upprogje waarmee ik regelmatig door op één knop te klikken een backup kan maken van bepaalde mappen op mijn pc.(win xp pro)

Weet iemand zo een simpel progje ?

in windows xp

start
alle programma's
bureauaccesoires
systeemwerkset
back-up

Ik gebruik het back-up progje van ComputerIdee. Daarmee geef je via bestandsextentie aan wat er gebackupt moet worden. Bij mij bijv:

doc
xls
wab
dbx

Het houd de mappenstructuur aan, maakt een .zip van de backup en seint het daarna naar je webspace.

Confictius zei:
Ik gebruik het back-up progje van ComputerIdee. Daarmee geef je via bestandsextentie aan wat er gebackupt moet worden. Bij mij bijv:

doc
xls
wab
dbx

Het houd de mappenstructuur aan, maakt een .zip van de backup en seint het daarna naar je webspace.

vertel dan ook even hoe dit heet en waar te downloaden.

Dat progje stuurt het door naar een ftp-server.

Ik ga maar voor het Microsoft progje.

Allen bedankt.

cobian Backup
http://www.educ.umu.se/%7Ecobian/cobianbackup.htm

je kan zelf kiezen welke mappen je wilt backuppen, hoe je het wilt opslaan, evt naar een ftpserver of andere locatie wilt plaatsen
En je kan dit instellen op de tijdstip wanneer het moet worden gemaakt.

Ik gebruik deze software (freeware) om van een lagere school de data te backuppen naar mijn ftp server

Herstel Karine,

Het progje stuurt de backup naar je eigen webspace, als jij dat hebt en wilt. Bovendien wordt er een copie op je harde schijf bewaart en daar kun je mee doen wat je zelf wilt. Ik vind het wel makkelijk.

Ik heb die cobian getest, maar die kan niet direct naar cd branden.

Ook maakt hij bv een backup van 10 bestanden, en zet ze dan ergens anders op de harde schijf, maar dan terug als 10 bestanden.

Dan kan ik al evensnel gewoon nero gebruiken ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan