Simpele database

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, maar ik ben op zoek een een eenvoudig freeware programma om een simpele database te maken.
Niet voor op internet, maar gewoon voor op mijn eigen pc.
Wat ik wil is een overzicht maken van alle hardware die ik hier (als hobbyist) in voorraad heb.
Ik moet een categorie en artikelnaam in kunnen geven, zoals b.v.:

Voedingen:
1x Q-tec 350W
1x FSB 400W

DVD spelers
1x Lite On
1x Samsung

etc etc

Geen Microsoft Access!

Wie heeft een goede tip? Alvast bedankt!:thumb:

Bedankt Bandit voor de snelle reactie maar, ik weet wel een beetje wat van computers en software, maar nou net niet van Microsoft Office producten, sorry, kon jij ook niet weten.

Zijn er ook nog andere mogelijkheden?

Nee dat kon ik niet weten:D

Ik gebruik deze voor van alles en nog wat:p :p

......Is Gratis....

Bedankt, ga ik direct even proberen en laat je nog iets weten!!:thumb:

Hoi Bandit en Bertus,

Bedankt allebei en ik wil niet vervelend zijn, maar OpenOffice (Bandit) en Adres2000 (Bertus) zijn eigenlijk niet de type prog's die ik zoek, sorry.:(

Nog iemand een suggestie??

Misschien wel handig als je aangeeft wat er schort aan OpenOffice, Adres2000, Excel en Access, en welke eisen je dan stelt aan de door jou te gebruiken database.
Is het de bedoeling er, al dan niet zelfgebouwde, applicaties op los te laten, of meer een systeem waar je op een gestructureerde manier flarden tekst, eventueel plaatjes, in op kunt slaan en waar je dan handmatig een beetje in kunt browsen?

Hoi,

Met al die genoemde programma's is helemaal niks mis, het zijn alleen niet soort het programma's waar ik van hou en waar ik graag mee werk.

Zoals gezegd, ik wil een database opbouwen met al mijn computerondedelen die ik in voorraad heb en waar ik dan een overzichtje krijg van alle voedinge, alle geheugens, alle videokaarten e.d. die hier in de kast liggen. Het liefst met een eenvoudige wizzard om alles in te voeren en bij te houden.

Het blijft een beetje gissen zo.
Misschien is TDB wat voor je.

Anders een PIM waar je per categorie hardware een rich text deel-bestand aanmaakt.
Helemaal naar eigen wens in te delen en te printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan