Simpele formuliervraag waar ik al uren mee stoei

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander6767

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hoi,

Vooraf mijn excuses dat ik een domme vraag ga stellen :confused:

Ik wil een invulformulier maken met 1 tabel met in de 1e reeds gevulde kolom een lijst met van elkaar verschillende nummers (een beperkt aantal andere kolommen zijn ook gevuld). Als ik de formulierwizard gebruik op de achterliggende tabel krijg ik an sich wel een formulier met alle kolomnamen met invulvakjes maar ik krijg het niet voor elkaar om van het eerste invulvakje een dropdownmenu met invoer te maken waarbij de overige velden meteen gevuld raken met informatie die hoort bij de regel met in de 1e kolom het nummer wat ik in het dropdownmenu kies.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,

Sander

Je vraag is niet helemaal duidelijk, al heb ik wel een licht vermoeden wat je bedoelt, en daar krijg je dus antwoord op :). Je hebt één tabel, dus ook één formulier wat daar aan hangt. Dat formulier heeft tekstvelden voor de velden uit je tabel. Tot zover heb je het al voor elkaar. De keuzelijst waar je om vraagt, snap ik dus niet. Waarom zou je van het eerste veld een keuzelijst maken? En wat moet die keuzelijst dan laten zien? Je hebt geen tabel waar je gegevens uit kunt halen! Wat ik dus vermoed, is dat je een keuzelijst wilt hebben waarmee je een record kan opzoeken. En die keuzelijst kun je met de wizard maken. Zet de keuzelijst wel in de koptekst van je formulier en niet in de detailsectie!

Beste Octafish, dank voor je reactie, het is me nu toch eindelijk gelukt!

Mag je de vraag ook nog op <Opgelost> zetten :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan