simpele html pagina met 1 functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWaterman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Ik wil graag een simpele html pagina creëren waarin het mogelijk is om te kiezen uit (door mij) voorgeprogrammeerde zinnen en deze in de gewenste volgorde te zetten. vervolgens moet het mogelijk worden om deze "brief" te kunnen exporteren en te kunnen downloaden als word 97 - 2003 document en als PDF.

Ik heb zelf geen idee wat voor html-codes ik hiervoor zou moeten gebruiken.
In programma's zoals dreamweaver is niks te vinden.
Wie kan/wil me helpen?

Groet,

Jordy

Waarom denk je dat dat een simpele html-pagina zou zijn?

In Dreamweaver is niks te vinden nee. Omdat Dreamweaver een programma is om websites mee te maken,
wat jij wilt is geen website.

Wat jij wilt is een web-based applicatie, met de volgende functionaliteit:
- opslag van zinnen
- opvragen/selecteren van zinnen
- opgevraagde zinnen in een bepaalde volgorde plaatsen, waardoor een tekst ontstaat
- gehele tekst opslaan
- opgeslagen tekst exporteren naar Word-format en naar PDF-format

En dan zal daaromheen waarschijnlijk ook nog wel iets moeten zitten waar mee gebruikers kunnen registreren en inloggen
en ook nog iets om van verschillende gebruikers vast te leggen welke teksten ze hebben geproduceerd en ge-exporteerd.

Nee, dat wordt geen simpele web-pagina.

Laatst bewerkt:
Owh, met simpel bedoelde ik geen frames etc. gewoon 1 window, met max. 1 achtergrondkleur en misschien een logo maar dat is het dan ook wel. verder denk ik niet dat de functie die ik voor ogen zie simpel is, ik bedoelde meer de basis html-code

Laatst bewerkt:
Dan snap ik je vraag/probleem niet.

Hoe kun je nu stellen dat je in Dreamweaver niet vind wat je hebben moet,
terwijl het je alleen maar om de basis html-code gaat.
Daar is Dreamweaver toch juist voor?

Interactie op een webpagina kan NIET in alleen HTML, er is een extra programmeertaal voor nodig zoals Javascript (client side) of een server-side taal (PHP, ASP). Nu is het sorteren van dingen prima te doen in Javascript, echter dingen 'exporteren' als Word / PDF zal niet gaan zonder een server-side taal. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Word documenten kan bouwen in PHP. Van pdf weet ik dat er (gratis) classes zijn.

Enfin, dit is niet een eventjes-in-een-uurtje-bouwen projectje! Wel een leuk idee though.

Oke, niet in een uurtje gebouwd dus... Dan laat ik het word gedeelte vallen...
Houd ik alleen PDF over, als ik het goed begrijp moet ik een link maken naar een .php voor het converteren van het formulier naar PDF in brief formaat.

Iets duidelijker uitgelegt, ik wil dus een basis pagina waarop het mogelijk is door mij ingevoerde zinnen te selecteren om zodoende een 1e, 2de of laatste waarschuwing te genereren en te downloaden. Dat is eigenlijk het principe dat ik voor ogen heb.
het wordt sowieso een server-sided programma.

Nu heb ik dus het idee wel voor ogen, maar ik weet nog steeds niet waar ik html codes en php scripten kan vinden om dit te kunnen realiseren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan