Simpele muisdriver Logitech M185 lukt niet onder normaal windows inloggen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter nkamp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Onlangs kwam iemand of ik hem even kon helpen, het lukte hem niet, met het installeren van een muis driver, want de huidige muis was stuk. Normaal gesproken eenvoudig werkje. Echter drivers gedownload van Logitech, met het specifieke software (ik meen dat het sitepoint) heet. Maar elke keer het probleem "driver kon niet geïnstalleerd worden..."(rood rondje met wit kruis). Nou van alles geprobeerd. Als admin geprobeerd te installeren. Deinstalleren/installeren. CCleaner. In de registry gezocht naar restanten van de oude driver (media tech) etc. Niets hielp

Een paar dagen laten liggen.
Opnieuw geprobeerd lukt niet.

Dan maar eens in de veilige modus met netwerk opgestart. Configuratie scherm driver bijwerken. Guess what, de driver wordt nu wel bijgewerkt. Geen foutmelding van "driver kon niet worden geïnstalleerd....". Ik start windows weer in de normale modus op en de muis werkt nu wel!!

Heeft iemand een idee waarom dit in de normale modus niet werkt en wel in de veilige modus.

Nico

Dat is bij Windows zo goed als onmogelijk om achteraf nog vast te stellen waarom iets wel of niet werkte. Zou het verder ook niet weten, want heb al zeker een jaar of 10 geen muisdriver meer geïnstalleerd. Enige keer dat je zoiets doet is als het een geavanceerd model is met allerlei extra knoppen en functies.

Verwarrende posting:
Ik krijg het idee dat
a. Je de volledige software (incl. SetPoint) probeerde te installeren in 'normale' modus en dat dat niet lukte. Evt. daarna nog geprobeerd om in Apparaatbeheer de driver te updaten met bladeren naar de gedownloade Logitech software, maar die bevatte geen (direct bruikbaar/toepasbare) driver.
b. Daarna heb je (in Veilige modus) alleen de driver aangepast vanuit Apparaatbeheer. En daarbij geen software/drivers gebruikt vanaf de Logitech site maar gewoon via Microsoft/Internet geupdate.

Indien dit klopt dan had je stap b. ook in 'normale' modus kunnen doen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Is inderdaad raden, enige wat ik kan verzinnen is dat er een conflict was. In veilige modus start er vrijwel niks op en heb je kans dat je zo'n conflict vermijd en de boel wel installeert maar dat is gokken.

Het lijkt simpel. Mijn interpretatie/analyse van wat tot nu toe bekend is gemaakt: In Veilige modus kun je geen software installeren die de Microsoft Installer gebruikt. Er is dus in Veilige modus geen SetPoint software geïnstalleerd / geprobeerd om te installeren.
Vandaar mijn vorige posting die in 'normale' modus (mislukte) acties met de Logitech software/drivers vermoedt en in Veilige modus helemaal geen acties met die zelfde Logitech software/drivers.
Als dat klopt is het dus koeien met paarden vergelijken (zie mijn vorige posting) en dus wordt er dan een verkeerde vraag gesteld.
In dat geval had de vraag ook anders moeten zijn: "Waarom lukt het mij niet om de SetPoint software van Logitech te installeren?"

Tijs.

Verwarrende posting:
Ik krijg het idee dat
a. Je de volledige software (incl. SetPoint) probeerde te installeren in 'normale' modus en dat dat niet lukte. Evt. daarna nog geprobeerd om in Apparaatbeheer de driver te updaten met bladeren naar de gedownloade Logitech software, maar die bevatte geen (direct bruikbaar/toepasbare) driver.
b. Daarna heb je (in Veilige modus) alleen de driver aangepast vanuit Apparaatbeheer. En daarbij geen software/drivers gebruikt vanaf de Logitech site maar gewoon via Microsoft/Internet geupdate.

Indien dit klopt dan had je stap b. ook in 'normale' modus kunnen doen.

Tijs.

Hallo Tijs,

Je hele analyse is correct behalve je resume: "Indien dit klopt dan had je stap b. ook in 'normale' modus kunnen doen.". Dit heb ik geprobeerd. Ik heb ook idd die meuk van Logitech niet geïnstalleerd enkel via apparaatbeheer in de veilige modus het stuurprogramma bijgewerkt, dit werkte. Wanneer ik dat probeerde in de normale modus kreeg ik de foutmelding "driver kon niet geïnstalleerd worden...".

Maar ik had de hoop dat iemand dit ook bekend voorkwam en evt. ervaring mee had waarom het dan wel lukt in de veilige modus.

Nico

Verbazingwekkend dat het in 'normale modus' niet lukte.
Zoals je uit mijn vorige posting begreep heb ik dat nog nooit meegemaakt, tenzij de internet-verbinding in normale midus gekreupeld zou zijn geweest.

Hopelijk heeft iemand anders nog een idee bij je vraag.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan