simpele pc gezocht, voor weinig

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Ik zoek voor een kennis een meest simpele doch doeltreffende pc, met W7 (of vista), en in elkaar gezet, met garantie.

Wat moet hij kunnen?

Hij heeft een webwinkel (vooral marktplaats). Veel foto's dus.

Verder wil zoonlief er spellen op spelen.... maar : de grafische kaart mag ook later een upgrade zijn! Het hoeft zéker nu niet geweldig te zijn (een onboard is dus wellicht voor nu al best!)!

Budget is weinig: 250 - 300 euro.

Wie oh-wie kan mij helpen een mooi setje in elkaar te zetten?

Dank jullie wel allemaal!

welke spellen worden er op de pc gespeeld?
veel beter dan die aspire van edmoor zal het niet worden denk ik

ik zal ff kijken
klikerdeklik
ik kom nogal wat duurder uit
dit komt vooral doordat windows 7 zo duur is
je bent beter uit als je windows 7 via een vriend kan verkrijgen of download
meschien ken je iemand die windows 7 voor jou kan regelen?
het scheelt namelijk 80 euro

Laatst bewerkt:
uiteindelijk wil hij er vast wel shooters op spelen, maar vooralsnog is dat niet nodig en financieel dus ook niet mogelijk. Als ik er ooit eentje kan bijpluggen is dat mij prima!

Daarom, dat is ook maar bijzaak. (als je ziet dat ze nu nog op een oude pentium werkten, - > ong. 8 jr. oud, dan vind ik het niet erg hoor, als ze nog niet super-de-luxe gaan, maar ik denk wel dat nieuw handiger is, dan 2ehands voor hen).

Belangrijk is, dat hij weer even door kan komende jaren (vooral voor zijn webwinkeltje), voor niet al teveel geld.

Ik zal eens kijken of ik iets kan doen aan die windows7..... (even nog geen idee hoe)...

Dat scheelt idd wel erg veel, en die van Edmoor heeft het er al opstaan...

Je kunt ook eens kijken naar deze. Dat is een alleszins redelijke PC voor dat geld.
http://www.computerstunt.nl/systemen/26971?spec=adwords&gclid=CLKglNS8t6oCFQIj3godgGfY5g

Tot en met 8 augustus a.s. slechts E 189. Daarna E 209.
Als je naar beneden scrolt op die pagina kun je hem eventueel uitbreiden.
Windows zit er niet standaard bij dus dat zul je er bij moeten kopen of op een andere manier moeten regelen waarbij ik wel behulpzaam kan zijn.Verder mag ik daar hier niet over uitwijden.

Tot en met vrijdag 5 augustus (vandaag dus) zit er gratis een set van draadloos toetsenbord en muis t.w.v. E 16 bij.

NB.
Van het "uitgebreide" software pakket dat er meegeleverd wordt hoef je je niet veel voor te stellen.

Laatst bewerkt:
of je legt er 100 euro bij en dan heb je ook echt wat
klikerdeklik

dit is een AMD fusion systeem de Processor en videokaart zijn gecombineerd (APU in plaats van CPU)
de processor kun je vergelijken met een mid range quad core cpu
en de ingebouwde videokaart is sterker dan een standaard instap videokaart (game's spelen is mogenlijk)
je kunt er in de verre toekomst ook een losse videokaart bij plaatsen (of een sterkere APU in stoppen)

garantie is 2 jaar en er zit windows 7 bij

Laatst bewerkt:
Mooie pc voor dat geld maar met 407 euro zit deze al behoorlijk boven het gestelde budget.

Laatst bewerkt:
dat klopt ja dat had ik ook erbij gezecht stop er 100 euro bij...

haal windows 7 er af en zo hoog over budget is het niet

Dat is waar.
Overigens zie ik net dat de PC waar ik naar verwijs nog in elkaar gezet moet worden. Dit kun je ook laten doen maar dan komt er 42 euro bij.
Het blijft erg goedkoop maar die van firest0rm is voor die meerprijs een betere keuze.

Laatst bewerkt:
firestorm: Wat is nu nog het verschil dat je maakt in de twee sets (muv W7) ? Ik denk dat ik je tweede samenstelling mooier vind, met behalve dan, dat er maar een vrij kleine harde schijf in zit (300-500 gig is interessanter denk ik?)

Graag nog een advies, dan kan ik het geheel doorsturen, en dan kan hij hem gaan bestellen :D Bedankt voor jullie snelle acties!!

het verschil zit hem in de processor
het tweede systeem maakt gebruik van een APU (Accelerated processing unit)
De APU heeft een processor en een videokaart in 1 chip, dan hoef jij geen geld uit te geven aan een dedicated videokaart
de grafische kracht van deze APU is sterker dan een standaard instap videokaart je kan er games mee spelen
de APU beschikt over 4 kernen waardoor multitasking en server applicaties nog sneller zullen draaien

in dit geval zou je deze APU kunnen vergelijken met een Athlon II X4 640 en een HD5670 grafische kaart
dit systeem is veel sterker dan het eerste systeem wat ik je heb laten zien

wil je in de verre toekomst tog gebruik maken van een Dedicated videokaart dan kan dat gewoon

een grotere HDD kan altijd maar dan word het wel weer een tientje duurder

ik moet er wel bij zeggen dat de voeding niet echt future proof is een 400watts voeding is niet genoeg voor een beetje gaming videokaart
dan heb je al gauw een 500watts voeding nodig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan