• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simpele vraag macro beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eggie

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hallo,

ik heb een simpele vraag maar kan het eigenlijk nergens terugvinden...

Ik wil graag een macro beveiligen met een wachtwoord.
Ik ben dus op zoek naar de vba code hiervoor. Ik begrijp dat zodoende het wachtwoord in de code weer gemakkelijk te achterhalen is, maar liever iets dan niets...

Tenzij iemand een beter idee heeft natuurlijk!!

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Groeten,

Eggie

Je kan het VBA project beveiligen met een wachtwoord. Gewoon in VBE je bestandsnaam selecteren, rechtsklikken en beveiliging instellen. Wachtwoord erbij zetten is optioneel.

Dank je,

maar ik bedoelde eigenlijk ook nog wat anders.
Ik wil 1 macro in een excel file beveiligen, dus dat op het moment dat deze wordt geactiveerd via de button moet eerst een venster verschijnen waarin het ww moet worden getypt.
Wanneer deze dan juist is moet de macro starten, anders direct eindigen.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, bedankt weer!!

Zet aan het begin van de code van de knop, na de declaraties van de variabelen, een inputbox:

Code:
Application.Inputbox

Zie helpfiles voor de argumenten van die functie. En check daarna of het antwoord overeenkomt met het paswoord. Dat zal wel in de code ergens moeten staan. Ook op het forum hier heb ik al dikwijls code geschreven voor zoiets.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan