Simpele vraag over het opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Hoi Allemaal...

Normaal worden de gegevens min of meer opgeslagen als je de tab gebruik.
Nu heb ik een Memo veld met een enter optie in mijn formulier.

Als ik hier iets invul en ik open vanuit het formulier het raport dan is dit memo veld leeg.
Als ik vooraf met cntl+s opsla werkt het wel.

Kan ik met een VBA script zorgen dat hij opslaat voor dat het raport open (stukje vba voor een knop raport openen)?
(het formulier moet open blijven staan, deze mag niet sluiten, dus gewoon ctrl+s).

met de macro kom ik er niet uit maar met VBA niet.
VBA heb ik juist nodig ivm filtering.

Bij de knop waarmee je het rapport opent kun je deze regel als eerste actie toevoegen:

If Me.Dirty Then Me.Dirty=False

Oke bedankt,

Inmiddels had ik deze gevonden
Code:
RunCommand acCmdSaveRecord

Kon alleen niet eerder reageren omdat ik vanwege de storing niet op helpmij.nl kon komen.

RunCommand acCmdSaveRecord werkt niet altijd; Me.Dirty wel.

Oke!

Gedaan maar het volgende probleem doet zich voor:
Als ik : If Me.Dirty Then Me.Dirty = False voor de printknop plaats werkt tot het moment na printen.
Zodra er geprint is en je zie bijvoorbeeld een fout kan ik deze niet meer verbeteren ik moet dan het formulier sluiten en opnieuw openen.
Als ik If Me.Dirty Then Me.Dirty = False weg haal is dit probleem er niet.

Weghalen is geen optie want dan krijg ik het volgende probleem.
Het opslaan van een tekstvak, de veranderingen wegschrijven naar het record gebeurt dan niet.

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er na het printen?
Als je Me.Dirty weghaalt krijg je een ander probleem, maar je geeft niet aan welk..
Met Me.Dirty verander je de status van de gegevens van Editmodus naar Saved modus. Verder doet het niks, en je zou dus ook geen problemen mogen hebben met of zonder.
Treedt het probleem ook op als je RunCommand acCmdSaveRecord gebruikt?

Vorig bericht bijgewerkt

Met RunCommand acCmdSaveRecord heb ik dit probleem niet, maar u vertelde dat deze niet zo goed werkte als me.dirty.

Als ik me.dirty gebruik bij de knop opslaan of adrukken open er een gefilterde raport die ik kan afdrukken dit doe ik dan ook. vervolgens keer je terug naar het formulier deze kun je dan niet bijwerken totdat je f5 doe of het record sluit en opnieuw open.

met andere woorden me.dirty vergrendel de record tijdelijk...

Laatst bewerkt:
Dan zou ik gewoon RunCommand acCmdSaveRecord gebruiken; het is verder geen fout commando of zo, en werkt ook meestal prima. Mijn eigen ervaringen zijn net andersom: als ik RunCommand acCmdSaveRecord gebruik gaat het fout, en als ik Me.Dirty gebruik dan gaat het goed. Het blijkt dus ook af te hangen van wat je verder nog doet in formulier en/of rapport!

Conclusie: als iets werkt, gewoon gebruiken! ;)

Oke bedankt,

Dan ga ik verder ook niet rommelen met sluiten en opnieuw openen of refresh etc. etc.

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan