simpele vraag van linux newbie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter TS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TS

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Dit is miischien een simpele vraag voor de linux gevorderden, maar ik kon hem niet vinden:

Tijdens boot staat er checking for new hardware.
Hoe kan ik die hardware checker uitschakelen in linux redhat 8?

Alvast thanks!

Hoe het moet weet ik niet, maar waarom wil je 't? Als je dan eens een nieuw apparaat (zoals een HDD) erin stopt wordt het niet herkend.. En zó lang duurt dat scannen toch ook niet, een 10-tal seconden ofzo.

een 10 tal seconden zijn mij al teveel.
Wil zo snel mogelijk booten en daarbij: ik ben helaas niet zo rijk dat ik op elke keer op korte termijn nieuwe hardware kan toevoegen. :-(

Ik hoopte dat er een optie was zodat ik hem aan en uit kan zetten.

Als je snel wilt booten ben je volgens mij niet echt goed af met RedHat :) maar ik ben zelf ook wel benieuwd naar de oplossing.

Laatst bewerkt:
Weet je welke distro dan wel snel EN goed is?
Ik heb goede dingen over debian gehoord. :-)

(mijn smilies werken niet, sorry)

Debian is inderdaad goed. Verder hoor ik ook veel positieve zaken over Slackware en Mandrake, maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee.

RedHat is niet echt mijn ding.. Veel te uitgebreid (en soms traag), Windows look-a-like en RedHat begint een beetje arrogant te worden, o.a. met eigen commando's etc.

Slackware svhijnt moeilijk te zijn heb ik gehoord.
Alleen tekstgeorienteerd. Wil ik best leren, hoor. ;-)

Ja, de windows look-a-like staat mij inderdaad ook niet zo aan. gebruik onder redhat altijd kde ipv het windows tintje gnome.

Wel, ik hoop dat ik verder kom.
Heb helaas geen schijfruimte meer voor debian en/of mandrake. Laatste heb ik ook gedraait en liep wel leuk.

He bedankt Johan!

Ik moet hem nog wel even testen, hoor. ;-)
Maar ik heb nu in ieder geval iets om om de boel te versnellen.

Nogmaals: Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan