Simpele vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,
Ik had een kleine vraag:
Heeft ieder moederbord een PCI slot? Want ik ga morgen een USB-Kaart halen voor iemand, maar ik weet niet of dat moederbord een PCI slot heeft. (Ik neem aan dat zo'n kaart daarin moet. :) )

Mvg,
GooGooJansen

Hallo,
Ik had een kleine vraag:
Heeft ieder moederbord een PCI slot? Want ik ga morgen een USB-Kaart halen voor iemand, maar ik weet niet of dat moederbord een PCI slot heeft. (Ik neem aan dat zo'n kaart daarin moet. :) )

Mvg,
GooGooJansen
Ehh. Ik ben er weinig tegen gekomen die geen pci-slot hebben.
Hooguit computer van 15 jaar oud.... :D

Maar let wel op: er zijn speciale kasten in omloop waar geen normale pci-kaart in past. Ik weet het in elk geval van bepaalde types Dell-computers. Die kasten zijn heel smal en daar moeten dan dus smallere kaarten in. En ja.. die kan je alleen bij Dell kopen....

Je hebt trouwens ook vaak op de moederborden aansluitingen voor extra usb-poorten. Maar ik weet niet of je die usb-poorten los kan kopen.

Ehh. Ik ben er weinig tegen gekomen die geen pci-slot hebben.
Hooguit computer van 15 jaar oud.... :D

Maar let wel op: er zijn speciale kasten in omloop waar geen normale pci-kaart in past. Ik weet het in elk geval van bepaalde types Dell-computers. Die kasten zijn heel smal en daar moeten dan dus smallere kaarten in. En ja.. die kan je alleen bij Dell kopen....

Je hebt trouwens ook vaak op de moederborden aansluitingen voor extra usb-poorten. Maar ik weet niet of je die usb-poorten los kan kopen.

Hmm, ik kijk wel even in de stad :) Ik zoek wel iets :D

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/588/46974/usb-pro-series-motherboard-cable.html
bedoelde ik...

En kan je niet beter een usb-hubje kopen, of zit er helemaal geen usb-poort op die computer? (kan toch haast niet: op computer van 10 jaar geleden zaten ze al)

Ik heb bij hun draadloos internet geinstalleerd, maar seteds vraagt die om een snellere poort. Waarschijnlijk zitten er allemaal 1.1 poorten in, daarom valt het internet daar dus uit. Ik dacht dat die met een kaart opgelost zou zijn :)

Ik heb bij hun draadloos internet geinstalleerd, maar seteds vraagt die om een snellere poort. Waarschijnlijk zitten er allemaal 1.1 poorten in, daarom valt het internet daar dus uit. Ik dacht dat die met een kaart opgelost zou zijn :)
Een usb-verbinding voor Internet? Bestaan die nog?

Maar kijk eerst eens in de bios of het daar niet verkeerd staat.

Ik geloof aleen niet dat door een 1.1 poort de internet verbinding uit zal vallen.
Bij mij tenminste niet ik gebruik een usb dongle op een snelle als wel op een oude computer met 1.1 en op beide is de download net zo snel (rond de 9mb/s)
Tenzij je al op glasvezel internet zit met zo'n 20 a 25 mb/sec dan zou een langzame poort inderdaad als flessenhals kunnen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan