Simpelweg wissen oude windows 2000 directory?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magteres

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Berichten
92
Hoi,

Vandaag heb ik Windows 2000 opnieuw geïnstalleerd. De orginele installatie staat in \winnt, de nieuwe in \w2k.

Nu krijg ik bij het opstarten automatisch een keuzemenu welke ik wil opstarten. Verdwijnt door het wissen van de map \winnt automatisch dit keuzemenu of moet ik dit anders aanpakken?

Zin er zowiezo nog andere zaken waar ik aan moet denken?

Martijn
 
bedoel je heel per ongeluk dat ze beide op 1 schijf / partitie staan.........?

Da's nu niet direct aan te bevelen...................
 
Windows 2000 hoort in de map WinNt te staan.
Als je op dezelfde partitie nog eens hebt geinstalleerd met een andere naam, gaat dat NIET goed komen.
Als je de map win 2k verwijderd krijg je grote opstart problemen, met veel foutmeldingen.

Oplossing: (helaas) format c: !
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Gelukkig doet win 2000 niet zo lang over de installatie......


Succes.
 
Geplaatst door gast0225
bedoel je heel per ongeluk dat ze beide op 1 schijf / partitie staan.........? Da's nu niet direct aan te bevelen...................
Dat bedoel ik ja.... :-(
 
Geplaatst door Paul-RT
Windows 2000 hoort in de map WinNt te staan.
Als je op dezelfde partitie nog eens hebt geinstalleerd met een andere naam, gaat dat NIET goed komen.
Als je de map win 2k verwijderd krijg je grote opstart problemen, met veel foutmeldingen.

Voor alle duidelijkheid, w2k is de GOEDE map. Ik kon vanuit de nieuwe installatie de meeste programma's gebruiken die ik onder de oude windows had geinstalleerd vreemd genoeg. Je zou toch zeggen dat je alles opnieuw zou moeten installeren gezien het feit dat bijna ieder programma register-aanpassingen plegen.


Oplossing: (helaas) format c: !
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Gelukkig doet win 2000 niet zo lang over de installatie......
Succes.

Het is niet anders, moet wel eerst wat backups maken geloof ik.
 
Voordat je formatteert, maak eerst een backup van alles dat je wilt houden (favo's, docs enz enz)en probeer dan toch eens de "foute" windowsmap te verwijderen en pas je boot.ini file aan.

Dat doe je door kladblok te openen, kies "alle bestanden"en open dan boot.ini (deze staat op de root van c:) en haal de foute win2k uit de regels weg. Ik kan je helaas niet vertellen welke regel het is van de twee, maak dus eerst een backup, door boot.ini te saven als boot.old
mocht het dan toch fout zijn, hernoem dan boot.old naar boot.ini en haal de andere regel weg.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sarvo
Voordat je formatteert, maak eerst een backup van alles dat je wilt houden (favo's, docs enz enz)en probeer dan toch eens de "foute" windowsmap te verwijderen en pas je boot.ini file aan.

Zal ik doen, bedankt voor de tip!

Martijn
 
bovenstaand bericht over kladblok werkt bij mij niet.
Ik wil alleen C gaan formatteren en win 2000 er opnieuw opzetten (ja, inderdaad.... bij mij staat win2000 er ook 2x op en ik krijg het er met geen mogelijkheid af:mad: )
Kan iemand mij vertellen hoe ik moet formatteren want via de CD van windows lukt dat niet.
Alvast bedankt.
:thumb:
 
Als je met kladblok niet boot.ini kunt openen, dan staat in Mapopties waarschijnlijk aangegeven dat verborgen en systeembestanden niet moeten worden weergegeven. Als je dat aanpast zou boot.ini zichtbaar moeten zijn.
Als iemand boot.ini aanpast, let dan op dat ook de default= regel naar de juiste map wijst. Het laatst geïnstalleerde OS wordt als bovenste regel onder [operating systems] vermeld. De regel die overblijft moet dan dus gelijk zijn aan de default.
Formatteren kan toch wel via de Win2K CDROM. Kies voor R (Repair) en ga naar het Recovery Console. Geef daar het commando format c: om te formatteren zonder het formaat te wijzigen. Zie ook: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q229716.
 
bedankt voor de snelle reactie.
Vanavond ga ik er even voor zitten. Ik hou je op de hoogte.:)
 
Geformatteerd via de CD-rom. Loopt als een trein. Bedankt voor de tip.
Op deze manier heeft een forum als dit zijn nut weer bewezen!
gegroet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan