SimpleDoc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje3

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Hallo allemaal!

Ik heb een programmatje gemaakt genaamd SimpleDoc. De naam zegt het eigenlijk al een beetje.
Je kunt gewoon heel snel in je documenten komen!

Ik heb het gemaakt in VB 2010 en ben niet echt heel goed in VB. Dus als je een bug hebt gevonden, geef dan ook de code die erbij hoort om het op te lossen.
Je kunt 'em hier downloaden.

(er was een update maar de downloadlink is hetzelfde gebleven)
Groet,
Daantje3

Laatst bewerkt:
Dat je snel in je documenten kan komen zonder verkenner te openen.

Dat zou leuk zijn als het programma zich liet zien... (zie vorige post)

Als je er 1x op klikt krijg je een lijstje met mappen te zien zoals documenten, afbeeldingen, muziek.
Misschien zou het een handige toevoeging zijn als gebruikers ook zelf snelkoppelingen kunnen toevoegen.

De ene virus waarschuwing is waarschijnlijk omdat de applicatie meteen het internet op wil (voor een update? (hij wil naar http://www.pchulp4you.com/)).
(Hier moet je even controle toevoegen als er bijvoorbeeld geen internet verbinding beschikbaar is anders gooit het de exception rechtstreeks naar de gebruiker (try catch block))

Bloodshed zei:
Als je er 1x op klikt krijg je een lijstje met mappen te zien zoals documenten, afbeeldingen, muziek.
Misschien zou het een handige toevoeging zijn als gebruikers ook zelf snelkoppelingen kunnen toevoegen.
Ah. Ik dubbelklikte er iedere keer op.

Dit is btw wel irritant:
FZIrS.png

Laatst bewerkt:
Ik zou de BorderStyle van het hoofdformulier en het instellingen formulier instellen op FixedSingle zodat je de grootte niet kan aanpassen.

En verder is het inderdaad handig om het forumlier altijd op de voorgrond te laten verschijnen. Dat kan met de Topmost property van je form.

En als laatste vind ik het wat vreemd dat je naar het instellingen forumulier moet gaan om het programma af te sluiten, kun je niet beter een ContextMenuStrip aan je TrayIcon vastzetten met daarin een menuitem om af te sluiten? Eventueel kan je daar ook menuitems aan toevoegen voor het aanmaken en verwijderen van zelf toegevoegde locaties.

Oke, ik heb de dingen veranderd en dit is wat ik nu heb:
350o1ep.jpg

Maar ik ga weer op "Sizable" zetten en MaximumSize en MinimumSize gebruiken.

Laatst bewerkt:
Misschien dat je nog wat kunt toevoegen zodat het wat nieuws bied voor de gebruiker.
(misschien hoeveel ruimte er wordt gebruikt, de meest gebruikte onderaan zetten (dichter bij de muis cursor na het openen) en andere dingen die het gebruik stimuleren)

Veelal zitten dit soort dingen al ingebakken in windows.
v6urd2.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan