Simpleviewer vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

voor een website in opbouw wil ik een fotopagina maken.
Voor het showen wil ik gebruik maken van Simpleviewer.
Ik weet ondertussen hoe ik een foto album aan moet maken met Simpleviewer maar bij het gebruik opent het programma een nieuw venster.

Ik wil nu graag dat simpleviewer in "mijn website" opent.
zoals hier; http://www.joopvisbeek.com/portfolio.html
(even op een plaatje klikken en simpleviewer wordt geopend)

Ik krijg het niet voor elkaar.

voor de zekerheid wil ik nog wel vermelden dat mijn website gekoppeld is aan een extern css bestand.

wie kan mij uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg zoals in de portfolie van de link.

gr.
Monique

Als je in de bron kijkt van die site, dan zie je dat hij "embed" gebruikt.

Ik heb geen idee hoe jouw site is opgebouwd, maar misschien leer je ervan om eens in de bron te kijken van die pagina. ;)

Wat ontzettend leuk dat ik dit nu tegenkom.

Die site is namelijk van mij :cool:

Ik heb ook wel even wat verschillende dingetjes moeten uitproberen om dit uiteindelijk voor elkaar te krijgen. (ik heb namelijk niet veel, zeg maar geen, verstand van HTML e.d.)
Uiteindelijk heb ik het zo gedaan, en het bleek best wel simpel eigenlijk te zijn:

1 Maak gewoon een pagina aan met de opmaak zoals je hem wilt hebben.
(ik heb bijv. mijn logo en navigatie bovenaan, nog wat opmerkingen onderaan.)
2 Maak een simpelvieuwer gallerij zoals je hem wilt hebben.
Je krijgt dan een pakketje bestanden, waaronder een index.html bestand.
Deze kun je verwijderen. (hier komt jouw eigen lay-out voor in de plaats.)

In Dreamweaver kan ik dan gewoon het 'vieuwer.swf' bestand in mijn in stap 1 gemaakte bestand invoegen door het er naartoe te slepen.
Dan zie je een groot grijs vlak met een fash logo maar als je de site dan echt opent komt daar dus de simplevieuwer gallerij te staan.

maar let op:
- ik heb om het mooi uit te lijnen wel gebruik gemaakt van kolommen (m.b.v. CSS)
Daar heb ik de flashgallerij naartoe gesleept.

- Het nieuwe html bestand kun je elke naam geven die je wilt maar hij moet wel in de map staan waar het oorspronkelijke index.html bestand (die door simpelvieuwer was aangemaakt) staan.
Dus in de rootmap van de gallerij.

Hopelijk kom je er nu uit. Anders zeg je het maar, dan zal ik proberen te helpen.

Nog was vragen van mijn kant:

- Vond je het wat: de site en de foto's?

- Weet jij of iemand anders hoe je de achtergrond kleur van de 'simpelvieuwer-gallerij' een andere kleur dan grijs kunt geven?
(als ik de gallerij maak kan ik heb elke gewenste kleur geven, maar als ik hem dan op mijn site verwerk zoals ik hierboven beschreef word hij altijd grijs!)

[nu staat dit bij mijn site niet zo verschikkelijk vind ik zelf, maar de oorspronkelijke bedoeling was om de andergrond zwart te maken. Dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Daarbij wil ik zelf bepalen welke achtergrond kleur ik gebruik..... ]

Vriendelijke groet,

Joop Visbeek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan