Sims 2 doet raar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frederique999

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
hallo,
ik heb net de sims 2 gekregen en ik wou hem installeren op mijn laptop waar windows vista op zit.
ik heb al heel veel uitbreidingspakketten en ik had ze er allemaal opgezet. toen ik hem opstartte deed hij heel vaag; alle buurten knipperden rood en zwart en de huizen ook.
nu had ik ze er allemaal afgehaald en heb ik sims 2 de gewone er eerst weer opgezet. nu was alles weer normaal maar de muren die zagen er heel raar uit met allemaal blokjes en de ramen hadden de kleur van de muren enzo. ik had een beetje rondgekeken of forums en alles en ik heb dat sis programma wat iedereen zegt ook al gedownload maar nogsteeds doet hij raar.
wat moet ik doen ?
oja, bij de sims pets en sims studentenleven én sims seizoenen gaat 'ie knipperen.
ik kan het wel op de computer van ons doen maar het vakje van de dvd/cd het niet meer.
help me !:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

oja

oja, en als ik nu de normale sims wil opstarten staar er :
dit programma heeft bekende compatiliteitsproblemen

en helemaal onderaan staat er dan:
The Sims 2 heeft een bekend compatiliteitsprobleem met deze versie van Windows.

wat moet ik doen, ik word er gek van .

dat betekent dat dat spel niet lekker gaat werken met je VISTA
dus je kan het rustig vergeten

of je moet een dual boot systeem van je pc maken zodat je de sims op xp kan laten draaien

nou zeg.
dat hele sims pakket kost iets van 300 honderd euro, en dan verpest die hele vista het.
en dat dan dat klepje van de dvd/cd ding het niet meer doet.
pff.

als je nog een xp cd hebt liggen kan je die naast vista installeren zo als in die link staat,en dan de sims op xp installeren en dan werkt de sims wel

hoe oud ben je eigenlijk?? nog niet zo oud zo te zien,dus vraag iemand in je buurt die verstand heeft van pc's om hulp

Laatst bewerkt:
Heb je trouwens al geprobeert of je the sims 1 kan laten draaien in de compatibiliteits modus? Dat kan je doen door met rechts op het icoon van het spel te klikken, daarna compatibiliteit te kiezen en deze op XP sp2 te zetten. Misschien werkt het daarna wel, want ik weet dat er mensen zijn die the sims 1 zo wel kunnen spelen onder vista.

Bij the sims 2 is het zo dat het origineel andere eisen stelt aan je pc/laptop dan de uitbreidingen. Dat zou de problemen kunnen verklaren. Probeer eens om eerst 1 uitbreiding erbij te instaleren en daarna probeer je het spel opnieuw. Is het dan goed, kan je de volgende uitbreiding proberen. Op die manier weet je precies bij welke uitbreiding de strepen beginnen.

Verder zou ik proberen je videokaart drivers te updaten, hiervoor zal je de oude drivers moeten verwijderen via configuratiescherm en daarna pas de neiuwe instaleren! Tussendoor wel opnieuw opstarten. De drivers staan op de site van de fabrikant van de laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan