Sims 2 loopt snel vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hallo, ik heb net een nieuwe computer (E6750, 8800GTS, 2 Gb mem, 1.300 Gb HD) met ruim voldoende specificatie denk ik. Sims 2 installatie gaat goed en start goed op, maar na enkele momenten loopt het spel vast. Het enige wat mij rest is een harde reset.

Voordat hij helemaal vastloopt gaat de muis met trage, grote stappen. Na vastlopen komt er een verschrikkelijk geluid uit mijn speakers. Ik heb het gevoel dat het geluid wel mijn probleem is, maar dat is niet meer dan een gevoel. Geluid wordt verzorgd door de on-board Realtek sound op mijn ASUS P5K moederboard.

Alle drivers reeds ge-update....kortom, ik weet het niet meer...
:confused:

Ik heb inmiddels ook DirectX ge-update.
Ook geprobeerd met andere muis.

Wordt langzaam wanhopig....deze sukkel dacht met een supercomputer en legale versie van SIMS 2 wel veilig te zitten....niet dus. Eur 50,- naar de maan en een chagrijnige dochter.:evil:

Heb je al geprobeert om als je in het spel zit de instellingen allemaal op laag te zetten?

En wat zijn verder de specs van je PC? Moederbord, cpu, voeding, enz

waarom zou hij, kijk wat voor dingen hij heeft.

Ik neem aan dat je windows vista hebt? Probeer dan rechtermuisknop, eigenschappen, en dan ergens aanzetten dat de windows xp dinges word gebruikt, + uitvoeren als administrator, en als dat niet werkt, misschien opnieuw installeren ?

waarom zou hij, kijk wat voor dingen hij heeft.

Ik neem aan dat je windows vista hebt? Probeer dan rechtermuisknop, eigenschappen, en dan ergens aanzetten dat de windows xp dinges word gebruikt, + uitvoeren als administrator, en als dat niet werkt, misschien opnieuw installeren ?

als je iets uitlegd doe dat dan ook goed en niet : dinges enzo er bij schrijven want dan weet hij het nog niet.

even terug op de vraag, als het goed is moet de sims2 gewoon op vista werken kijk anders even op de sims site:thumb:

Heren, geen ruzie over mijn probleem a.j.b. :(

Ik draai gelukkig nog op good old XP. Gisteren nog een patch voor SIMS geinstalleerd en wederom mijn audiodriver vernieuwd, maar zonder succes.
Als het spel vastloopt komt hij na een lange wachttijd via ctrl-alt-del toch in de Task Manager. Dus helemaal vast zit hij niet...

Heren, probleem is opgelost. Mijn nieuwe Nvidia 8800 GTS blijkt defect te zijn waardoor 3D applicaties niet werken. Terug naar Alternate voor de service, die constateerden een doorgebrande chip en suggereerden gelijk dat ik overclocked zou hebben.

Nadat ik ze bezworen heb dat ik daar nog geen tijd voor gehad heb, laat staan dat ik weet hoe het moet, kreeg ik het voordeel van de twijfel. Volgende probleem was dat de 8800-series absoluut beroerd te leveren zijn. Uiteindelijk dus maar gekozen voor een ATI Radeon HD 2900 Pro. Niet mijn eerste keuze, maar je moet toch wat....

Geinstalleerd en alles werkt perfect. ATI maakt wel behoorlijk wat extra kabaal.

Bijten de lange wachttijd, ben ik bij Alternate prima geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan