Sims 2 uitbreiding doet het niet meer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter G-Fox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

G-Fox

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
hoi.
ik heb een vraagje.
na 3 dagen proberen ben ik het zo zat en weet nie meer wak moet doen.
ik heb laatst de hele serie van de sims 2 geleend van iemand en geprobeerd te installeren.
de sims 2 doet het gewoon. totdat ik studentenleven ( de eerste uitbreiding erop ga zetten )
het probleem begint al bij het installeren op het eind zegt ie dan dat hij gaat updaten en dat ik de dvd van de sims 2 erin moet doen.
hij doet dan een paar bestanden instaleren en dan zegt ie fout bij instalatie.
ik heb nu de update gewoon gedownload en nu doet ie ut wel.

als ik nu dan de sims 2 opstart ( en studentenleven is ook geinstalleerd ) dan speelt ie alles gewoon af ( hij laat eerst ea games logo zien en dan hoort ie maxis logo te laten zien hier zie je alleen onderaan in zwart beeld ( maxis en een trademerk van blah blah blah ).
en dan komt het intro filmpje dit speelt ie gewoon goed af en dan bij het laadscherm gaat het fout. hij stopt er gewoon mee een gaat weer naar de desktop.

opnieuw instaleren werkt egt niet heb het al 5 keer geprobeerd ( heb al bijna de pc uit ut raam gegooid ).

alvast bedankt.

Klinkt voor mij als een niet toereikende videokaart voor dit spel. Of je videokaart wordt niet ondersteund of je hebt niet de juiste (nieuwe) drivers voor je vdeokaart.

Kijk dus eerst naar de systeemeisen van het spel en vergelijk die met je videokaart (en ev. rest van je systeem). Kijk in de readme of in de handleiding van het spel of je videokaart ondersteund wordt.

Als dat oke is update dan in elk geval je video-drivers.

alles klopt gewoon hoor hoe kan ut trouwens dat de uitbreidingsset studentenleven een hogere videokaart nodig zou hebben als de gewone sims 2 ?/???

ik heb geen idee waar ik dat kan doen . . . ik heb een ati radeon 9200SE series kaart.
waar ik ergens een update kan vinden weet ik nie maar alst goed is heb ik dat al gedaan want heb al vaker problemen gehad met me pc.
alleen toen was mijn ram geheugen kaart kapot.
en toen heb ik ook heel vaak dingen moeten updaten.... alleen of de kaart ook egt geupdated is enzo en net zoals bij de drivers .....
agjah.

oja als ik de sims 2 gewoon installeer dan staat er gewoon van waar wilt u het instaleren enzo.....
er staat eerst paar keer van ga verder en weet ik veeltijdens de instalatie en dan komt het suk waar ik de sims 2 ( alles had ik er weer afgegooid en opnieuw proberen te instaleren ) en dan staat er ineplaats van de sims 2 logen de sims 2 studentenleven plaatje in het scherm van de instalatie..... en da vind ik vreemd en als ik de sims 2 dvd in me pc doe dan krijg ik meteen de keuze van de taal scherm inplaats van ( wa volgens mij zou moeten ) zon scherm waar staat wat ik wil kiezen ( extras, instalere, spele ( wat dan nog geblokd is omdat ie niet geistalleerd is )

kan het zijn ( omdat ik bij de instalatie zon scherm van studentenleven krijg ( terwijl alles eraf is ) da er nog ergens iets niet goed zit??
alvast bedankt.

oja nog ff iets tussendoor.....
over dat van autorun enzo. als ik de sims 2 studentenleven in de pc douw dan gebeurt er nix dan ga ik naar deze computer en doe dubbelklik op de station waar de sims inzit en dan krijg ik het scherm van openen met en dan moek een programma kiezen mijn pc is al meerdere malen opengehaald vanwege andere problemen en is een paar keer schoongemaakt ( opnieuw instaleren ) weet iemand misgien hoe het programma heet waarmee autorun word opgestart?

danku :)

Wanneer bij mij een spel zwart beeld gaf plotseling of terug ging naar de Desktop, werd dit steeds verholpen door het updaten van de videodrivers. (of het inzetten van een betere videokaart)

Need for Speed Carbon - updaten videodrivers

Need for Speed Porche - updaten videodrivers

Call of Duty 2 - updaten videodrivers

Oblivion deed het pas na vervangen videokaart (Ti4200 door 9700Pro)

FarCry deed het pas na vervangen videokaart (Ti4200 door 9700Pro)

Ik heb hier zelf uitgebreid Sims 2 en Studentenleven gespeeld. (en nog vele andere Sims overigens)

Updaten videokaart is kleine moeite voor we aan andere zaken moeten gaan denken.

Muurhond heeft hier op het forum daar over geschreven:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=257902

Succes,

ok maaruh..... hoe kan het trouwens dan dat als de sims studentenleven is afgeslagen dat ik dan nie eens meer studentenleven opgestart krijg ( klein vakje met een rood rondje int midden en een wit kruis erin en kan alleen op ok klikken......
dan verwijder ik studentenleven en dan gebeurd hetzelfde bij de sims 2 gewoon . . . . krijg ik ook da vakje

en kheb geprobeerd die ati catalyst te instaleren..... ook da lukt niet.
er staat dan tijdens de instalatie dit:

Warning. you have chosen to install Catalyst Control Center. The minimun .NET Framework version required is 2.0.
Please install before launching application.
dan klik op ok dan gaat ie instaleren ( klein vakje met instalatie en dan balkje wat blauw gevuld word:P die is dan vol en dan staat er dit:

Severe. setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system.
Setup will now exit. OK

Dan staat dit er weer:
Severe. Setup was unable to complete the installation. try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup. OK

HELP!!!!!!!!! :p

Dat catalyst control center heb je niet nodig. Zorg dat je kiest voor alleen het installeren van de drivers.

Verwijder eerst wel netjes de oude drivers! Herstart je PC.

Download bij problemen anders de "alternatieve" Omega videodrivers.

http://www.omegadrivers.net/ati.php

Plaats het gedownloade bestand op je PC. Verwijder de oude drivers. Herstarten. En dan het gedownloade bestand met de nieuwe drivers uitpakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan