Sims 2 werkt niet, problemen met directX 9.0?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roffadenise

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Berichten
4
Hallo,
ik heb 4 jaar geleden op dezelf Pc gewoon nog Sims 2 gespeeld en nu dacht ik, laat ik hem er weer eventjes opzetten om het weer te spelen.
Met de installatie had ik geen problemen, maar toen ik hem wilde opstarten kwam er deze error in beeld:
"Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma word nu afgesloten."

Ik heb hierna (volgens mij) een nieuwe versie van DirectX 9.0 gedownload, maar wist niet precies in welke map ik die moest plaatsen. Heb ook geprobeerd een update te zoeken voor of driver ofzo voor m'n 'RADEON x1650 series'.
Ik snap er niks meer van ben nu al 4 uur lang bezig, en niks helpt...
Ondertussen is er volgens mij wel iets vervangen in mijn pc maar dat weet ik niet,
kan iemand mij helpen?:(

Groetjes
 
Kijk even in apparaatbeheer of je vraagtekens ziet. Dat staat voor een missende driver (stuurprogramma).

Is windows opnieuw geinstaleerd geweest? Daarna alle drivers geinstalleerd?

Hoe heb je de videokaart driver gezocht? Staat netjes op de site van ATI en op de website van de fabrikant van je pc.

Kan je achterhalen wat er veranderd is aan de pc?
 
Laatst bewerkt:
Kijk even in apparaatbeheer of je vraagtekens ziet. Dat staat voor een missende driver (stuurprogramma).

Is windows opnieuw geinstaleerd geweest? Daarna alle drivers geinstalleerd?

Hoe heb je de videokaart driver gezocht? Staat netjes op de site van ATI en op de website van de fabrikant van je pc.

Kan je achterhalen wat er veranderd is aan de pc?


Uhm ik moet zeggen dat ik niet heel erg goed met computers ben, maar ik weet volgens mij wel dat windows niet opnieuw geinstalleerd is maar er wel een nieuwe videokaart is geplaatst, en die man zei volgens mij ook dat er problemen met 3D kunnen zijn, maar ik weet niet of ik dat dus nu kan verhelpen..
En de naam van de videokaart heb ik gezocht via 'uitvoeren' en dan moest je iets van xd bla bla invoeren... en zo kwam ik daarbij.
 
Ik heb weer geprobeerd hardware te installeren voor Radeon x 1650
Maar dan krijg ik weer een mededeling:

"De software die u voor deze hardware download is:
Radeon x 1650 Series

voldoet niet aan de eisen van de Windows-Logo test, die op uw compatibiliteit met Windows-XP controleert."




?????????????????????
 
Je bedoelt Dxdiag.

Apparaatbeheer kan je vinden door met rechts te klikken op Deze Computer en te kiezen voor eigenschappen.

Je kiest toch wel voor de windows xp versie van de driver?
 
Je bedoelt Dxdiag.

Apparaatbeheer kan je vinden door met rechts te klikken op Deze Computer en te kiezen voor eigenschappen.

Je kiest toch wel voor de windows xp versie van de driver?


This change impacts Windows XP, Windows Vista, and Linux distributions,
dus ja het is voor XP.
En wat is er met eigenschappen in Deze Computer?
Ik snap er echt heelmaal niks meer van, ik heb vanalles gedownload ik heb met DriverAgent gecheckt en ik snap het echt niet meer... Misschien is m'n pc gewoon kapot of moet de VideoKaart echt vervangen worden.. Ik weet niet of die het wel allemaal ondersteund?
 
Heb je vraagtekens in apparaatbeheer? Hoe je daar moet komen zodat je dat kan zien, staat in mijn vorige bericht. Je komt in apparaatbeheer door met je muis rechts te klikken op Deze Computer en in het uitklap scherm dat je dan krijgt kies je voor eigenschappen. Vanaf daar kan je dus apparaatbeheer kiezen en inzien.

En hier: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Kies je dus jou videokaart door de correcte opties te kiezen. Vervolgens download en installeer je de driver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan