SIMS compatibility mode!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Geachte Forum lezers,

Mijn dochter heeft een Acer Pc die qua eisen aan sims voldoet.
Nu geeft hij bij installatie aan "run this program in compatibility mode"
Oke' maar nu kan ik niet VISTA aanvinken?(wel alle andere window versies)
Raar want er draait VISTA op? Dus hoe krijg Vista in het aanvink lijstje?
Of moeten er nog bepaalde patchen geinstalleerd worden hiervoor??
Graag info
mvg

Die modus is juist bedoelt om het spel met bijvoorbeeld de xp compatibiliteit te draaien, dus een lager systeem dan wat jij hebt (vista). Dat jij Vista hebt maakt niet uit. The Sims was namelijk al ver voor vista in de winkels en daarom kan je in dit geval het spel beter laten draaien op xp compatibiliteit. Ik ga er hier even van uit dat je het eerste deel van the Sims bedoelt en niet The Sims 2.

Dit kan verder geen kwaad voor je Vista besturingssysteem. Ook een patch is niet nodig, al kan het nooit kwaad om de beschikbare patches wel te downloaden, daar verbeter je nameljik ook het spel mee, foutjes worden gerepareerd en dergelijke.

Oke' sorry maar het betreft "SIMS2" en "vrije tijd"!!!en dan....???
Dus als je hier nog tips voor hebt? wat er nog extra nodig is om het draaiende te krijgen.
Alvast bedankt
mvg

Heb je dan al geprobeert hoe het spel draait met de compatibiliteits modus?

Patches geinstaleerd?

Een beetje meer info over de pc zelf zou ook prettig zijn. Hiervoor kan je naar deze website:www.canirunit.com. Zoek daar het spel op in de lijst (wel op de pc waarop je het spel wilt spelen), in de lijst zoeken naar The sims 2.

Daarna op de grote button klikken en je krijgt je onderdelen te zien en of die pc het spel kan draaien. Is dit allemaal goed, dan zou er geen probleem mogen zijn.

Daarom begrijp ik jou reactie ook niet helemaal, draait het spel nu wel of niet. Overigens zijn er voor de uitbreidingen vaak andere systeem eisen, dus zoek deze voor de zekerheid ook even op in de lijst.

Ja,sorry wat weinig info allemaal maar ik zit in pauze werk.
Maar ik ga einde van de middag verder voor me dochter met je info.
mvg

SIMS compatibility mode??

Een kleine onderbreking,
Maar ik heb www.canirunit.com mijn computer laten checken en alles was meer dan aanwezig,dus..
De sims2 in de compatibiliteitsmodus van xp geprobeert te laten spelen maar dat wil niet.
Dus hoe krijg die sims gestart??
no-cd-patch?? of mis ik een andere opstart file voor Vista?
Heeft iemand nog tips of ervaring met dit probleem?
mvg

Heb je het al geprobeert te draaien onder Administrator?

Rechtermuisknop -> Als Administrator uitvoeren

Ik heb ook even vista gedraait en ik heb op die manier (plus compactibiliteitsmodus) het draaiend gekregen.

Administrator had geen effect.
Deze Sims draait wel op haar laptop(XP) met compatibility windows95 blijkt.
Dus ik dacht zet alles over (CSBin,TSBin,TSData etc) naar haar Vista computer
en in compatibility van Windows95 en lopen!!!
Maar hij komt nu met de melding "verwijder cd en plaats opnieuw cd en geef ok"
Werken Hoo!!!maar.......
Zijn er nog tips graag.

mvg

Gaat het soms over The Sims 1 en niet over The Sims 2??

Want Sims 2 draait perfect, ook gewoon onder Vista!

Oke',maar hoe dan?
Het is Sims2 die goed loopt op de laptop(XP) maar niet op haar Vista computer.
(zie voortgang)
Ik las in vorige vragen hierover dat je de crack over de orginele exe in TSbin moet plakken?
Of moeten er no-cd fixed exe actie komen?
Graag info!!

mvg

Het gaat dus om een illegale, niet gekochte versie?

Dan moet er inderdaad een fix of patch aan te pas komen. Welke, dat verschilt per crack en gedownloade versie.

Inderdaad een niet gekochte.
Maar waar en welke patch/fixed heb ik nodig?
En hoe zie ik welke crack of versie ik heb?
Dus..

mvg

Ook al is het illegaal, dan is de foutmelding nog niet logisch. Als er een crack nodig zou zijn, dan zou er de foutmelding "plaats de juiste cd" moeten komen.

Probeer het spel eens in zijn geheel opneiuw te installeren op de vista pc, want ik ben bang dat er door het gekopieer een conflict is ontstaan. Het overzetten van een game is op die manier eigenlijk niet mogelijk.

Denk er bij de instalatie om dat je meteen alle rechten aan jezelf toewijst en vermeld vervolgens even welk probleem de nieuwe instalatie eventueel nog geeft. Ook het hier vermelden van de spcificaties van de Acer pc zou prettig zijn, voor het geval er toch ergens een conflict zit met de hardware.

Sims2 opnieuw geinstalleerd als administator op de Vista Pc.Maar krijg de zelfde melding
"verwijder cd en plaats opnieuw cd en geef ok" =>helaas sims word niet geopend.
De compatibility mode staat nu op windows95, want in die mode heeft hij het gedaan.
Mijn dochter heeft een Acer Aspire m3641,Core2 Quad,Geforce 8600gs,2x640GB aan hardware.
Ik hoor graag.
mvg

Zou het gewoon moeten draaien (dus dat zal het probleem niet zijn)

Weet je zeker dat de laatst geinstalleerde expansion-pack cd erin zit?

Editje:

Zeker weten dat je de no cd/dvd crack van de laatst geinstalleerde expansionpack hebt gebruikt? .. Zo ja. Download de overige dvdcrack's dan ook, gebruik dan deamontools om alles te mounten (als je de mount crack hebt) Dat werkte bij mij namelijk ook (ik had ook een niet helemaal legale versie)

Laatst bewerkt:

""Zeker weten dat je de no cd/dvd crack van de laatst geinstalleerde expansionpack hebt gebruikt?""" Geen idee? Ik heb 4cd's gebruikt voor de installatie en verder niets.
Maar waar ik het beste die no cd en deamontool vandaan kan halen mag natuurlijk niet gezegd worden.
(Dus het word Google)

mvg

Je hebt neem ik aan de cd versie van the Sims 2. Dat zijn er dan inderdaad 4.

Als je verder geen uitbreidingen hebt, moet je nu een crack plaatsen. Die staat als het goed is in een speciale map op cd 1.

Probeer dit eerst eens en dan even kijken of er weer om die compatibiliteitsmodus wordt gevraagd.

Daemon tools kan je gewoon downloaden, gewoon google gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan