Ik heb het volgende gevonden op
http://support.microsoft.com/?kbid=812759
Spelprogramma's: Foutbericht: Er is een debugger aangetroffen: verwijder de debugger en probeer het opnieuw
Knowledge Base Artikel-ID : 812759
Laatste beoordeling : vrijdag 19 november 2004
Wijziging : 4.1
Op deze pagina
Symptomen
Oorzaak
Oplossing
Referenties
Symptomen
Wanneer u probeert een van de spellen te starten die aan het begin van dit artikel worden vermeld, wordt een foutbericht van de volgende strekking weergegeven:
Er is een debugger aangetroffen: verwijder de debugger en probeer het opnieuw
Oorzaak
Dit probleem kan optreden in de volgende gevallen: • Er worden programma's (bijvoorbeeld een antivirusprogramma of foutopsporingssoftware) op de achtergrond uitgevoerd die problemen opleveren met de opstartprocedure van het spel.
• Uw geluidskaart of de stuurprogramma's voor de geluidskaart zijn verouderd.
• Er is een Creative Audigy-geluidskaart in uw computer geïnstalleerd. Deze geluidskaart kan conflicteren met het opstartproces van het spel.
Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door de volgende methoden in de aangegeven volgorde uit te voeren.
Opmerking Bij methode 4 en 5 wordt ervan uitgegaan dat u een Creative Audigy-geluidskaart hebt geïnstalleerd.
Methode 1: De naam van het bestand Amdfix.sys wijzigen
1. Klik op Start en klik op Zoeken.
2. Typ amdfix.sys in het vak De volledige of gedeeltelijke bestandsnaam.
3. Klik op Nu zoeken.
4. Klik in de lijst met zoekresultaten met de rechtermuisknop op Amdfix.sys, klik op naam wijzigen en wijzig de naam van het bestand in Amdfix.sys.oud.
5. Start de computer opnieuw op.
Als het probleem hiermee niet is opgelost, gaat u verder met methode 2.
Methode 2: De computer opnieuw starten met de procedure voor schoon opstarten
Wanneer u Microsoft Windows op de normale manier start, worden er verschillende programma's automatisch gestart en op de achtergrond uitgevoerd. Dit kunnen ook antivirusprogramma's en systeemhulpprogramma's van andere fabrikanten zijn. Wanneer u een van de spellen uitvoert die aan het begin van dit artikel worden vermeld, kunnen deze programma's een goede werking van het spel verhinderen. Als dat gebeurt, kunt u de computer opstarten met de procedure voor schoon opstarten voordat u een spel speelt. Hierdoor voorkomt u dat de achtergrondprogramma's automatisch worden gestart.
Opmerking U kunt deze procedure alleen uitvoeren wanneer u bent aangemeld als beheerder of als lid van de groep Administrators. Als uw computer is verbonden met een netwerk, kunnen bepaalde netwerkbeleidsinstellingen de uitvoering van deze procedure verhinderen. 1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ msconfig in het vak Openen en klik op OK.
3. Open in het hulpprogramma voor systeemconfiguratie het tabblad Algemeen en klik op Selectief (opstarten).
4. Schakel onder Selectief (opstarten) de volgende selectievakjes uit: • Het System.ini-bestand verwerken
• Het Win.ini-bestand verwerken
• Systeemservices in het geheugen laden
• Opstartonderdelen in het geheugen laden
5. Open het tabblad Services, schakel het selectievakje Alle Microsoft-services verbergen uit en klik op Alles uitschakelen.
6. Klik op OK en klik op Opnieuw opstarten om de computer opnieuw op te starten.
Als het probleem hiermee niet is opgelost, gaat u verder met methode 3.
Methode 3: De stuurprogramma's voor de geluidskaart bijwerken
Vraag bij de fabrikant van uw audioapparatuur naar de nieuwste versie van het stuurprogramma voor uw geluidskaart en installeer deze. Zie de sectie 'Verwijzingen' in dit artikel als u contact wilt opnemen met de fabrikant van uw geluidskaart. U kunt ook de volgende Microsoft Windows Update-website bezoeken om vast te stellen of er geschikte updates voor stuurprogramma's beschikbaar zijn:
http://windowsupdate.microsoft.com
Als het probleem hiermee niet is opgelost, gaat u verder met methode 4.
Methode 4: Disable the Creative Welcome Menu
1. Click Start, point to Programs, point to Sound Blaster Audigy, and then click Welcome Menu.
2. Click to select the Do not show this again check box, and then click Close.
Als het probleem hiermee niet is opgelost, gaat u verder met methode 5.
Methode 5: Configure Audigy in the System Configuration Utility
1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. In the Open box, type msconfig, and then click OK.
3. In the System Configuration Utility window, click the Startup tab.
4. Click to clear each Audigy-related check box, and then click OK.
------------------------------------------------------------------------
Methode 1: bestand Amdfix.sys niet gevonden op mijn PC
Methode 2: is volgens mij geen echte oplossing. Ik wil enkel het programma dat het conflict veroorzaakt uitschakelen.
Methode 3-4-5: Ik heb geen Sound Blaster Audigy geluidskaart
Please help me